سردار سرتیپ دوم  پاسدار «محسن کریمی» روز یکشنبه در نوزدهمین نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی افزود: به منظور تجلیل و تکریم از کسانی که در جریان برگزاری کنگره شهدای استان در طول پنج سال همکاری کردند تا این رویداد بزرگ فرهنگی و ملی به خوبی برگزار شود، اجلاسیه "خادمین شهدا" در نظر گرفته شده است.

 وی اظهار داشت: تقارن برگزاری این اجلاسیه با مراسم گرامیداشت چهلمین روز از شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانشان را گرامی می‌داریم و این مهم می‌تواند برای انتقال سبک و زندگی شهید سلیمانی به خادمان شهدا و جوانان استان مرکزی موثر باشد.

 دبیر کل کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در ادامه گفت: اجلاسیه خادمین شهدا با سخنرانی سردار «حسین دهقان» مشاور مقام معظم رهبری در صنایع دفاعی و وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پس از نماز مغرب و عشا و با حضور جمعی از فرماندهان و مسوولان ارشد کشوری و استانی در مصلی بیت المقدس شهر اراک برگزار می شود.

سردار کریمی افزود: برگزاری گروه سرود، برپایی نمایشگاه دستاوردهای کنگره، برقراری ایستگاه‌های صلواتی و مداحی از برنامه‌های جانبی این اجلاسیه است.

وی اظهار داشت: در گام اول کنگره بیش از یک هزار برنامه فرهنگی با محوریت امام(ره) و شهدا در سطح استان برگزار شد که در گام دوم نیز با پیش بینی برنامه های تخصصی و محتوا محور سعی بر این است که کار تبیین نقش امام ( ره) در دفاع مقدس و پاسداشت ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی ادامه دار باشد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: برگزاری کنگره به عنوان رویداد فرهنگی در تقویت فرهنگ‌های ارزشی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه موثر است.

سردار کریمی افزود: گام اول کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با ۱۶ اجلاسیه شامل سنگر سازان بی سنگر، کارگری، مدافعان حرم، دانش آموزان، شهدای گمنام، پیشکسوتان جهاد و شهادت، طلاب و روحانیون، ورزشکاران، بانوان، امیران و شهدای ارتش، جامعه پزشکی، مهندسی رزمی، دانشگاهیان، نقش امام خمینی(ره) و اجلاسیه اصلی انجام شد.

استان مرکزی در دفاع مقدس ۶ هزار و ۲۰۰ شهید تقدیم کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.