احمد طهرانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همزمان با ورود امام راحل به کشور و در اولین روز از دهه فجر  شورای اداری مشترک استان و شهرستان خمین در بیت تاریخی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود ودر این روز زادگاه امام راحل میزبان مسئولان و مدیران کل استان مرکزی است.

وی یادآور شد: یک باب مدرسه خیر ساز، واحد پرورش دام، مرکز جامع سلامت در روستای چهارچشمه به طور نمادین با حضور استاندار و مسئولان استانی و محلی در روز ۱۲ بهمن در خمین بهره برداری می شود.
وی اظهار داشت: ۱۱۷ طرح عمرانی و اقتصادی در این شهرستان همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر بهره برداری می شود.
طهرانی  اعتبار این طرح‌ها را یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۷۹۰ میلیارد ریال در حوزه عمرانی و ۳۱۰ میلیارد ریال در حوزه اقتصادی برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است.
فرماندار خمین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۱۹ طرح در این شهرستان در دهه فجر ادامه داد: برای تکمیل این طرح‌ها یک هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

طهرانی یادآور شد: عملیات اجرایی پست ۴۰۰ کیلو ولت خمین به عنوان زیرساخت مهم در تامین برق بخش کمره و واحدهای صنعتی شهرک و ناحیه صنعتی قورچی باشی در مساحت ۱۴ هکتار آغاز می‌شود.
فرماندار خمین ادامه داد: ۳۲۰ برنامه فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی نظیر مسابقات فرهنگی و ورزشی، اردوهای زیارتی کارگاه های آموزشی و جشن‌های مردمی هم‌زمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این شهرستان برگزار می‌شود.

بیت تاریخی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی آماده برگزاری آیین‌های ویژه دهه فجر است
 مسئول موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در خمین نیز گفت: بیت تاریخی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در این شهر آماده برگزاری آیین‌های ویژه دهه فجر و جشن‌های چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام سید «جواد رضوی» افزود: آذین‌بندی بیت امام راحل در خمین ، این مکان معنوی و تاریخی را آماده برگزاری آیین های پیروزی انقلاب اسلامی و میزبانی کاروان های زیارتی از سراسر کشور است کرده است.
وی ادامه داد: برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی در ایام دهه فرخنده فجر امسال با حضور مسئولان و مردم در بیت تاریخی امام راحل برگزار می‌شود و این بیت همزمان با سالروز ورود ایشان به کشور توسط مسئولان و اقشار مختلف مردم گلباران می‌شود.
وی گفت: برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و توانمندی شهرستان و نمایشگاه عکس یاران انقلاب ، ایستگاه نقاشی و خوشنویسی، یادمان سردار شهید سپهبد سلیمانی، جشن‌های انقلاب توسط دستگاه‌های مختلف و نورافشانی بیت بنیانگذار جمهوری اسلامی در شامگاه ۲۲ بهمن از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در دهه فجر امسال است.
حجت الاسلام رضوی افزود: ۲ هزار بسته فرهنگی شامل لوح فشرده، تصاویر دهه فجر و زندگی‌نامه امام راحل نیز در همین ایام بین نهادهای دولتی، زایران و علاقه‌مندان توزیع می‌شود.
وی گفت: قسمت های مختلف خانه تاریخی امام راحل، منزل موروثی ایشان و خانه آیت الله پسندیده برادر امام (ره) در ایام الله دهه فجر مورد بازدید عموم قرار می‌گیرد.
خانه تاریخی امام خمینی (ره) با چهار هزار و ۳۰۰ مترمربع وسعت و حدود ۲۰۰ سال قدمت در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.