«سید لقمان حسینی» روز یکشنبه در آغاز نخستین بخش از این آزمون در ماده آمادگی جسمانی که با حضور نجاتگرانی از 6 استان کشور برگزار شد، اظهار داشت:‌ افزون بر یک هزار و 500 نجاتگر جمعیت هلال احمر از سراسر کشور در مدت یاد شده با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: در نخستین بخش از این آزمون که ویژه آمادگی جسمانی است، شرکت‌کنندگان بعد از موفقیت و کسب نصاب لازم در 9 ماده این بخش به مرحله دوم که ویژه فعالیت های تخصصی و مهارتی امدادگران است،‌ راه می یابند و باید در موادی چون امداد و نجات در سیلاب،‌ آوار، کوهستان و جاده با هم رقابت کنند.

حسینی اظهار داشت: به امدادگرانی که امتیازات لازم را در همه مراحل این آزمون کسب کنند از سوی رئیس جمعیت هلال احمر کشور گواهینامه ایثار اعطا می شود که بالاترین درجه امدادی در هلال احمر است تا به عنوان نیروهای واکش سریع در مواردی چون بلایای طبیعی و حوادث فراگیر و نیز شرایط سخت که به مهارت های نجات و جست و جو نیاز است، اقدامات عملیاتی انجام دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر ساوه گفت: در این آزمون ها که با هدف افزایش توان عملیاتی و سطح مهارت و آمادگی بدنی نجاتگران و نیز تقویت پارامترهای مهارتی برگزار می شود،‌ شرکت کنندگان با مشارکت در ۱۵ دوره و پس از قبولی و کسب امتیازات لازم به رتبه ایثار نائل می شوند.

به گفته او،‌ در آزمون نجاتگران جمعیت هلال احمر کشور، 2 دوره نیز برای دختران امدادگر از سراسر کشور در نظر گرفته شده که طبق زمان بندی رقابت های آنان نیز برگزار می شود.

جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه دارای چهار پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در جاده قدیم ساوه - همدان، جاده قدیم ساوه - تهران، آزادراه های ساوه - تهران و نیز ساوه - سلفچگان است.  
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.