آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌ آبادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک مصلی بیت‌المقدس این شهر، افزود: آحاد جامعه باید برای برگزاری هر چه باشکوهتر جشن دهه مبارک فجر آمادگی کامل داشته باشند.

وی بیان کرد: امام راحل با انقلاب اسلامی عزت، استقلال و سربلندی را برای ملت ایران به ارمغان آوردند و آحاد جامعه باید قدر این نعمت‌های ارزشمند را بدانند. 
امام جمعه اراک ادامه داد: کارنامه انقلاب اسلامی در تمامی حوزه‌ها درخشان و قابل دفاع است و مردم با آگاهی کامل از این مهم همچنان پشتیبان و حامی این انقلاب شکوهمند هستند. 
آیت‌الله دری نجف آبادی بیان کرد: میانگین عمر در کشور ایران پیش از پیروزی انقلاب ۵۴ سال بود در صورتی که اکنون این مهم به ۷۸ سال رسیده است. 
وی مجموع انشعابات گاز ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی را ۲۱۳ هزار مورد عنوان کرد و گفت: اکنون بیش ۲۲۳ هزار انشعاب گاز در کشور کشیده شده و بخش عمده‌ای از مردم از این نعمت خدادادی استفاده می‌کنند. 
وی گفت: نرخ باسوادی در کشور ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی کمتر از ۵۰ درصد بود اما اکنون این مهم به ۹۶ درصد رسیده و در حوزه بهداشت و درمان نیز اکنون بیش از ۱۰۰ هزار پزشک متخصص در جامعه خدمت می‌کنند که در تاریخ ایران بی‌سابقه است. 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: اکنون نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اقتدار از مواضع جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند و با موشک باران پایگاه آمریکا در بغداد اقتدار ایران را به جهانیان نشان می‌دهند. 
آیت‌الله دری نجف آبادی اظهار داشت: قدرت دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی نیز امروز در منطقه بی نظیر است چرا که مهمترین سلام ها و تجهیزات نظامی حتی ناو و زیردریایی نیز در درون کشور ساخته می‌شود. 
وی گفت: اگر امروز ایران اسلامی از سوی آمریکا تحریم می‌شود به دلیل این است که آنها بزرگترین پایگاه نظامی خود را در منطقه از دست داده اند و مردم باید با اقتدار مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنند. 
امام جمعه اراک افزود: تولید و حمایت از کالای ایرانی مهمترین راهکار برای تقویت بنیه اقتصادی کشور است و آحاد مردم و مسوولان باید در این فرآیند سهیم باشند. 
آیت الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز باید برای این فرآیند ملی برنامه‌های گارگشا ارائه کنند و به فکر منافع شخصی، حزبی نباشند و از بازی‌های سیاسی با جدیت پرهیز کنند چرا که این مهم خیانت به خون شهدا است. 
وی با اشاره به ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) نیز گفت: حضرت زهرا(س) الگویی برتر درهمه عرصه هاست و این الگو مصداقی است که امروزه باید سرلوحه همه افراد باشد و از آن پیروی کنند. 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: سیره زندگانی ائمه اطهار (ع) الگوی کاملی از انسانیت، کمال، فضیلت و ارزش‌های متعالی است و اندیشمندان اسلامی باید برای معرفی این الگوها به جهانیان بیش از پیش تلاش کنند. 
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: صفات برجسته انسانی آن حضرت ایشان را به الگویی کامل برای تمام جهانیان به ویژه زنان جوامع اسلامی تبدیل کرده است که باید تاسی از این الگوی کامل در کشور نهادینه شود. 
وی بر ضرورت الگوپذیری زنان مسلمان از حضرت زهرا (س) تاکید کرد و افزود: بسیاری از زنان مسلمان با الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا (س) فرهنگ ارزش‌های انسانی همچون عفاف، تقوا، ایثار و فداکاری را جایگزین فرهنگ بی حجابی و بی عفتی کرده‌اند و با این کار سعادت دنیوی و اخروی را برای خود تضمین کرده‌اند.
نماز عبادی سیاسی جمعه در ۳۳ نقطه استان مرکزی اقامه می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.