«علی‌عباس فلاحتی‌مطلق» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: مجموع بدهی زندانیان غیرعمد استان مرکزی ۲۱۰ میلیارد ریال است که با تلاش مددکاران و کمیته‌های صلح و سازش ستاد دیه و سازمان زندان‌های استان حدود ۵۰ درصد از این رقم تخفیف گرفته شده و بقیه از طریق خیران، صندوق‌های تامین خسارت‌های بدنی، شرکت‌های بیمه و تسهیلات اعطایی بانک‌ها و ستاد دیه استان پرداخت شد.

وی ادامه داد: خیران استان مرکزی در سه سال گذشته بیش از ۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به حساب ستاد دیه این استان واریز کردند که ۷۹۰ زندانی جرایم غیر عمد از ندامتگاه‌های این استان آزاد شدند.

فلاحتی مطلق بیان کرد: جذب کمک‌های مردمی و شمار آزادی زندانیان غیرعمد استان مرکزی در ۲ سال گذشته به ترتیب افزایش ۴۰۰ و ۹۹ درصدی داشته که این مهم باعث رشد قابل توجه بازگشت مجدد افراد به زندگی و ایجاد انگیزه در اعمال خیرخواهانه خیران شده است.  

 مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی بیان کرد: چهار هزار و ۷۴۷ نفر در قالب یک‌هزار و ۲۱۹ خانواده در این استان تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده زندانیان قرار دارند و امسال بیش از ۲۲ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی از محل منابع حقیقی و حقوقی به این مددجویان پرداخت شده است.

فلاحتی‌مطلق اظهار داشت: علاوه بر حمایت گسترده انجمن حمایت از خانواده زندانیان استان، سال گذشته ۸۶۳ خانواده و امسال نیز ۵۷۶ خانواده از سوی اداره کل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی به اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) معرفی شده‌اند.

وی افزود: ۱۴۱ زندانی آزاد شده از ندامتگاه‌های استان مرکزی امسال با دریافت ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات ویژه از بانک مهر ایران و صندوق کارآفرینی امید صاحب شغل شدند.

 مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی با بیان اینکه در سه سال گذشته ۵۶ محکوم به قصاص با جلب رضایت اولیای دم به زندگی بازگشتند گفت: یک‌هزار و ۲۰۰ زندانی نیز با دریافت رضایت شکات پرونده و حل مشکل قضایی از زندان آزاد شدند.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.