سید«علی آقازاده» عصر چهارشنبه در نشست کمیته استانی هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی افزود: دانشگاه فرهنگیان نقش موثری در پرورش نیروهای متخصص برای تربیت نسل آینده‌ساز کشور دارد و رفع مشکلات این دانشگاه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد:  ۱۰۰ هکتار زمین در محدوده دانشگاه آزاد اسلامی اراک و پارک علم و فناوری استان مرکزی در سال‌های قبل برای توسعه عرصه‌های دانشگاه آزاد از سوی مسکن و شهرسازی واگذار شده است که در این مدت هیچ اقدامی انجام نشده و نامه لغو آن داده شده است.

آقازاده اظهار داشت: نیاز است که دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی مکاتبات لازم را انجام دهد  و ۵۰ هکتار ازن زمین مذکور برای ایجاد فضای جدید و حل مشکلات این دانشگاه اختصاص یابد.

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های استان مرکزی نیز در ادامه این نشست گفت: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه نوپا و ماموریت‌گرا برای تربیت نیروی انسانی در کادر آموزشی است و به تازگی از سوی سازمان مرکزی آیین‌نامه تشکیل بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان ابلاغ شده است.

«مجتبی حیدری» افزود: ۶۶۹ دانشجو در پردیس شهید باهنر اراک ویژه پسران تحصیل می‌کنند که ۶۵ نفر از این افراد ورودی سال ۹۵ هستند و در مهر سال ۹۹ فارغ‌التحصیل می‌شوند و ورودی این پردیس در سال جاری ۲۴۸ نفر است.

وی ادامه داد: ۸۷۰ دانشجو نیز در پردیس دختران تحصیل می‌کنند که ۵۰ نفر از آنان در سال جاری فارغ‌التحصیل می‌شوند و ورودی امسال دانشجویان دختر این پردیس  نیز۲۶۳ نفر است.

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های استان مرکزی عنوان کرد: پردیس‌های دانشگاهی به ویژه پردیس دختران با مشکلاتی همراه است که رفع آن‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

حیدری افزود: پردیس دختران در کمربندی ایجاد شده و رفت و آمد برای این قشر به سختی انجام می‌شود که می‌طلبد که شهرداری ۲ خط برای این دانشگاه اختصاص دهد.

۶۷ هزار و ۱۴۹ دانشجو استان مرکز در ۷۵ مرکز آموزش عالی اشتغال به تحصیل هستند.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.