نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در این آیین گفت: آیت الله رسولی محلاتی از عالمان سرشناس و مورد اعتماد مراجع عظام و مقام معظم رهبری بودند و تالیفات و خدمات ارزنده‌ای از خود به یادگار گذاشتند.

آیت‌الله «قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» افزود:  این شخصیت بزرگ علمی و سیاسی با بیش از یکصد تالیف و اثر علمی، از شاگران امام راحل، آیت الله بروجردی، شهید مطهری و شهید بهشتی بودند و تمامی آثار و تالیفات ایشان اکنون در رده‌های مختلف علمی به خصوص در حوزه‌های علمیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: آیت‌الله رسولی محلاتی در خانواده‌ای متدین و اهل علم به دنیا آمد و پدر ایشان نیز از علما و فضلای به نام کشور در دهه‌های ۱۳۱۰، ۱۳۲۰ و ۱۳۳۰ و از شاگردان شیخ عبدالکریم حائری بودند که مدتی را نیز در حوزه علمیه سپهداری اراک به تحصیل علوم دینی گذراندند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، ولایت‌مداری و پایبندی به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی را از مهمترین ویژگی‌های آیت‌الله رسولی محلاتی عنوان کرد و گفت: این عالم وارسته در جریانات انقلاب اسلامی نیز از پشتیبانان امام راحل بودند و زحمات بسیاری در پیروزی انقلاب اسلامی متحمل شدند.  

آیت‌الله دری نجف آبادی اضافه کرد: آیت الله رسولی محلاتی در جنبه‌های مختلف سیاسی، علمی و اقتصادی از معتمدین امام راحل و همچنین مقام معظم رهبری بودند و در طول عمر با برکت خود حتی لحظه‌ای از آرمان‌های انقلاب اسلامی و ولایت فقیه فاصله نگرفتند.  

وی بیان کرد: ابعاد شخصیتی آیت‌الله رسولی محلاتی و زحمات ایشان برای گسترش مفاهیم و علوم اسلامی در جامعه با تالیفات ارزنده و موثر باید در حوزه‌های علمیه کشور تشریح و تبیین شده و نقش سازنده این عالم وارسته در تحقق اهداف حوزه‌ها باید در بین طلاب الگوبرداری شود.  

وی در بخش دیگری از سخنانش، مقام معظم رهبری را عامل اصلی اقتدار و عظمت ایران اسلامی دانست و گفت: وجود مقام معظم‌له عامل وحدت و یکپارچگی ملت ایران است و هدایت‌های حکیمانه ایشان در تمامی شرایط راهگشا بوده و ملت ایران نیز قدر چنین رهبر مقتدر و باصلابتی را می‌داند و با تمام وجود از ایشان مقابل توطئه‌های دشمنان صیانت می‌کند.

آیت‌الله دری نجف آبادی بیان کرد: ملت مومن و انقلابی ایران اسلامی باید بدانند که تضعیف جایگاه ولایت و مقام معظم رهبری از توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان اسلام و انقلاب است و نباید خواسته یا خواسته آب در آسیاب دشمن بریزند.

مرحوم آیت‌الله سید هاشم رسولی محلاتی در سال ۱۳۰۹ در محلات از توابع استان مرکزی متولد شد و سپس قم از محضر استادانی همچون آیت‌الله شهید صدوقی، اسدالله نوراللهی اصفهانی، شهید مطهری، عبدالجواد اصفهانی، مجاهدی تبریزی، سید محمدباقر طباطبایی بروجردی، امام خمینی( ره )، بروجردی و  علامه طباطبایی بهره برد.

آیت الله محلاتی از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۲ نخستین رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و نیز نماینده مردم استان تهران در دومین دوره مجلس خبرگان رهبری و سال‌ها نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را بر عهده داشت.

مرحوم آیت‌الله رسولی محلاتی مولف، مورخ و پژوهشگر برجسته شیعه و صاحب بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب در حوزه قرآنی و تاریخ تشیع بود.

وی پس از تحمل دوره ای بیماری پنج‌شنبه گذشته در تهران دارفانی را وداع گفت و روز شنبه در کنار مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.