به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار محسن گلشن زاده روز یکشنبه در آیین نواختن زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان استعدادهای درخشان علامه حلی اراک، افزود: 36 کشور جهان در دفاع مقدس صدام و رژیم بعثی را بر علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران حمایت می کردند، اما عزم و اراده و اعتقاد راسخ رزمندگان به آرمان های انقلاب اسلامی همه توطئه های دشمنان را خنثی کرد.
وی ادامه داد: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، روحیه ایثار، شهادت طلبی، اخلاق و صداقت در رفتار را به نمایش گذاشتند، به طوری که عزیزترین داشته خود که همان جان شیرین است را در طبق اخلاص گذاشته و تا آخرین قطره خون از کیان این سرزمین دفاع کردند.
جانشین فرماندهی سپاه روح الله استان مرکزی اظهار کرد: حضور مقتدرانه رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد حق علیه باطل آنچنان صلابت و عظمتی را برای ایران اسلامی به ارمغان آورد که هیچ قدرتی توان ضربه زدن به این مرز و بوم را در خود نمی بیند.
وی گفت:بزرگترین پیامی که دفاع مقدس در بین مردم دارد انسجام و وحدت درجامعه و خودباوری برای سازندگی و استقلال کشور است که در سال های پس از جنگ با وجود تحریم های اقتصادی و توطئه های متعدد نرم دشمن، در سایه بصیرت مردم حاصل شد.
سرهنگ پاسدار گلشن زاده نقش دانش آموزان در هشت سال دفاع مقدس را بی بدیل عنوان کرد و گفت: بیش از 36 هزار دانش آموز جان خود را تقدیم انقلاب اسلامی کردند که سیره آن عزیزان به خصوص در پیروی از ولایت باید الگوی دانش آموزان امروز قرار گیرد.
وی افزود: دانش آموزان امروز وظیفه دارند با کار و تلاش شبانه روزی، تحصیل علم و دانش و تلاش برای خودکفایی و استقلال اقتصادی کشور تلاش کنند چرا که امتداد خون شهدا تلاش برای آبادانی و استقلال کشور است.
جانشین فرماندهی سپاه روح الله استان مرکزی اظهار کرد: شهدای بسیاری خون سرخ خودشان را تقدیم کردند تا انقلاب اسلامی به پیروزی برسد، بنابراین انقلاب اسلامی یک ودیعه و امانتی در نزد مردم و مسئولان است و باید همه برنامه های دولتمردان و مسئولان ضمن ابادانی کشور، حفظ ارکان نظام برای نسل های آینده باشد.
31 شهریور تا هفتم مهرماه با عنوان هفته گرامیداشت دفاع مقدس نامگذاری شده است.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.