«رضا مرادی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  دمای هوا از فردا (جمعه) روند کاهشی دارد و این روند کاهشی ابتدا دمای روزانه و از ابتدای هفته جاری دمای شبانه را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: با عبور موج بارشی در ساعات آتی به صورت موقت کاهش ابر و جوی پایدار در این استان پیش‌بینی می‌شود و یک موج قوی بارشی در ساعات آینده نواحی جنوبی کشور را به تدریج تحت تاثیر قرار می‌دهد که این سامانه در استان مرکزی فعالیت بارشی چندانی ندارد اما از امشب موجب افزایش ابر و از ساعات بعدازظهر روز جمعه تا عصر شنبه رگبارهای پراکنده برف در برخی از مناطق این استان به ویژه جنوب و شرق استان مرکزی دور از انتظار نیست.

مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: مجموع بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته این استان در آشتیان هفت دهم میلیمتر، در اراک نیم میلیمتر، در خمین یک میلیمتر، در خنداب سه و هفت دهم میلیمتر، در ساوه هشت دهم میلیمتر، در شازند ۲ میلیمتر، در غرق‌آباد ۶ و نیم میلیمتر، در کمیجان چهار و یک دهم میلیمتر، در محلات نیم میلیمتر و در فرمهین ۲ و هفت دهم میلیمتر گزارش شده است.

مرادی اظهار داشت: دلیجان با بیشینه دمای ۱۰ و ۹ دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و تفرش با کمینه دمای سه و یک دهم درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

۱۰۶ میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.