«الماس نصر» روز پنج‌شنبه در آیین بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در اراک؛ ولایت‌مداری و اخلاص را از جمله ویژگی‌های مهم آن شهید بزرگوار عنوان کرد و گفت: این ویژگی‌ها حاج قاسم را به خاری در چشم دشمنان و محبوب دل‌ها در دنیای دنیای اسلام و جبهه سراسری مقاومت تبدیل کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: قرارگرفتن آمریکا در نقطه ضعف و ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به عنوان آخرین نقشه از جمله مهمترین عوامل ترور این شهید والامقام توسط این کشور بود.

نصر خاطرنشان کرد: رشادت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی موجب شد اسرائیلی که شعار از دجله تا فرات را سر می داد و به دنبال تسخیر خاورمیانه بود ۱۰ واسطه به جمهوری اسلامی فرستاد که ترور این شهید والامقام کار این رژیم نبوده است.

وی ادامه داد: فلسطین اکنون به برکت رشادت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی به قدری قدرتمند شده است که جنگ رژیم اشغال‌گر قدس با این کشور به هشت ساعت کاهش یافته و پس از چند ساعت رژیم اسرائیل تسلیم می‌شود.

رییس دانشگاه شهید محلاتی(ره) قم با یادآوری ایجاد داعش از سوی آمریکا خاطرنشان کرد: ویژگی‌های این گروه تروریستی تاکنون به درستی برای مردم تبیین نشده و نیاز است این مهم به ویژه برای مخاطبان جوان و نوجوان در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

نصر افزود: آمریکا با جمع آوری نیرو از ۹۰ کشور گروه تروریستی داعش را در منطقه ایجاد کرد و این گروه با حمایت‌های استکبار جهانی ۷۵ درصد سوریه و یک چهارم خاک عراق را اشغال کرده بود که شهید حاج قاسم سلیمانی با ولایتمداری و اخلاص خود توانست زمینه نابودی این گروه را فراهم کرد.

وی ولایتمداری از از جمله درس‌های مهم شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و گفت: مسئولان کشور با برخورداری از این ویژگی می توانند زمینه رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی را در جامعه فراهم کنند.

رییس دانشگاه شهید محلاتی(ره) قم اقتدار و تواضع را از دیگر ویژگی‌های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی دانست و افزود: این شهید والامقام با اقتدار در برابر دشمنان ایستادگی و با تواضع با خانواده شهدا و مردم دیدار می‌کرد.

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل(ره) به تمامی حقارت‌ها پایان داد و اکنون جمهوری اسلامی در زمینه هسته‌ای، علمی و نظامی به یکی از قدرت‌های منطقه و جهان تبدیل شده است.

رییس دانشگاه شهید محلاتی(ره) قم یادآور شد: جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس تجهیزات نظامی را از طریق پنج واسطه دریافت می‌کرد ولی اکنون پنج واسطه قرار می‌دهند تا تجهیزات نظامی و موشک‌های ساخت ایران به کشورهای دیگر صادر نشود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی دنیای اسلام را در برابر دشمنان و دنیای کفر بیش از پیش متحد کرد.

حجت الاسلام «عباس دانشی» افزود: حاج قاسم در هیچ دانشگاه و حوزه علمیه‌ای درس الهیات نخوانده بود ولی روحانیون و علمای کرمان شیفته سخنان و کلاس درس این شهید والامقام بودند.

‌بامداد روز جمعه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.