«اعظم علی‌مددی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه هم اکنون ۴۰  گروه همیار بهزیستی در استان فعالیت دارند، افزود: این گروه‌ها در زمینه خیاطی، خدمات آشپزی، لوازم آشپزخانه، قالیبافی، تابلو فرش، گلیم فرش برجسته، خیاطی صنعتی، نایلون و نایلکس، چرم دوزی، آرایشگری، تولید کیسه تبلیغاتی و بازیافت، موسسه داوری و گروه عکاسی فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: طرح گروه‌های همیار بهزیستی استان همگام با سایر استان‌های کشور برای راه‌اندازی فعالیت‌های تولیدی تشکیل و به مرحله اجرا درآمده و این گروه‌ها، عمده‌ترین راهکار توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است.

وی اظهار داشت: این گروه‌ها حداقل متشکل از پنج نفر از زنان و دختران سرپرست خانوار هستند که در زمینه‌های مختلف به فعالیت و تولید می‌پردازند و یکی از عرصه‌های مهم خروج افراد از چرخه حمایتی، هستند.

علی مددی حمایت‌های مادی و معنوی از زنان سرپرست خانوار و اشتغال‌زایی پایدار از مهم‌ترین اهداف بهزیستی در این حوزه دانست و افزود: این گروه‌ها تنها یکی از قالب‌های ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار بوده و در این اداره کل انواع خدمات و تسهیلات نیز برای توانمندسازی و اشتغال این زنان ارایه می‌شود.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی، فراهم کردن زمینه‌های مشارکت خدمت‌ گیرندگان درحل مسائل اجتماعی اقتصادی مربوط به خود، شناساندن استعداد قابلیت‌های فردی و جمعی جامعه هدف، تلاش برای افزایش اعتماد به نفس و  فراهم کردن زمینه‌های رشد استعدادها را از دیگر اهداف اساسی تشکیل و گسترش گروهای همیار عنوان کرد.

وی  افزود: گروه‌های همیار موسسه داوری و تولیدکننده کیسه  تبلیغاتی و قابل بازیافت در سال ۹۶ جزء گروه‌های موفق و نوآورانه در سطح کشور شناخته شدند.

۶۵ هزار توان‌جو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.