«محمدصادق زهدی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مشمولان این معوقات همسران و بازماندگان بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی بودند ه پس از فوت و یا بازنشستگی دیرهنگام به این صندوق مراجعه داشتند.

وی ادامه داد:  شمار بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی هفت هزار و ۸۰۰  نفر است که با بهره‌گیری از قانون بازنشستگی پیش از موعد، کار افتادگی و فوت از خدمات مستمری این صندوق برخوردار شده‌اند.

رییس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی پوشش بیمه‌ای سرپرستان خانوارهای مناطق روستایی و عشایری با سنین ۴۸ و ۴۹ سال را از جمله برنامه‌های اولویت‌دار این صندوق عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه امکان بیمه افراد بالای ۵۰ سال در هیچ یک از صندوق‌های بیمه‌ای از جمله این صندوق وجود ندارد، می‌طلبد که  کشاورزان با سن ۴۸ و ۴۹ سال با مراجعه و عضویت در این صندوق با پرداخت ۱۵ سال حق بیمه از خدمات بازنشستگی بهره‌مند شوند.

زهدی، ارایه خدمات بیمه‌ای از سوی صندوق اجتماعی کشاورزان را در هشت سطح عنوان کرد و گفت: سرپرستان خانوارهای روستایی و عشایری استان  با پرداخت کمترین میزان حق بیمه(۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال درسال ) از خدمات سطح یک و بیشترین حق بیمه ( ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال در سال) از خدمات سطح هشت این صندوق بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: کارفرماها بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان دولت هستند  و ۲ برابر حق بیمه صندوق از سوی کارفرما پرداخت می‌شود.

رییس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی یادآور شد: ۳۰۰ نفر از بیم‌ شدگان صندوق بیمه کشاورزی این استان از ابتدای سال‌جاری بازنشسته شده و یک‌هزار نفر نیز از شرایط لازم برای برخورداری بازنشستگی پیش از موعد برخوردار هستند.

زهدی ادامه داد: همچنین یک هزار نفر از بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی استان مرکزی سال آینده از طریق قانون پیش از موعد و یک‌هزار نفر با برخورداری از شرایط بازنشستگی، حقوق مستمری برای آنان برقرار می‌شود.

استان مرکزی با مساحتی معادل ۲۹ هزار و ۱۲۷ کیلومترمربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کل کشور را در برگرفته است.
این استان از شمال به استان‌های تهران و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان اصفهان و لرستان و از شرق به استان‌های قم و اصفهان محدود است.
بر اساس سرشماری سال گذشته یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۴۷۵ نفر جمعیت دارد.
اجرای طرح بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مرکزی از سال ۸۴ تا کنون در کشور و در استان مرکزی آغاز شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.