سید «سعید فرخی » روز سه شنبه در نشست مشترک ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و خمین در فرمانداری این شهرستان افزود: هشت واحد تولیدی در سال گذشته حقوق معوقه کارگران داشتند و با تلاش تولید کنندگان امسال این واحدها به سه واحد تولیدی کاهش یافته است.
وی ادامه داد: حقوق معوقه یکی از این واحدهای تولیدی مطالبات گذشته است و تلاش می شود تا پایان امسال این معوقات پرداخت شوند.
معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری مرکزی اظهار داشت: راه اندازی دوباره واحدهای تعطیل شده یکی از اولویت‌های استان است چراکه این واحدها ظرفیت هستند و نباید به هیچ علتی متوقف شود.
فرخی تصریح کرد: واحدهای تعطیل شده در خمین شناسایی شدند و حدود ۱۰ واحد تولیدی در خمین امکان بازگشت به چرخه تولید دارند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: برخی از این واحدها با تسهیلات می توانند دوباره فعالیت خود را آغاز کنند.
فرخی افزود: کشور و  استان مرکزی در شاخص اشتغال وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته دارد و برخلاف تصور برخی که منتظر فروپاشی نظام بودند، امروز کشور در شرایط خوبی است.
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی تاکید کرد: اقتصاد کشور به ترویج امید نیاز دارد و با پرهیز از ایجاد فضای ناامیدی، باید برای رونق واحدهای تولیدی تلاش شود.
وی با اشاره به مشکلات شرکت پرشین نوین پرچم در خصوص نیاز به تسهیلات برای سرمایه در گردش و اجرای طرح توسعه این شرکت ادامه داد: این شرکت نسبت به ثبت در سامانه بهین یاب اقدام تا پس از طی مراحل لازم نسبت به پرداخت تسهیلات جهت توسعه از محل تبصره ۱۸ اقدامات لازم انجام شود.
مشکلات شرکت تعاونی لاله پروران (تولید کننده گل ) و پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی توسط این شرکت، نیازهای شرکت مانا انرژی پاک و تامین به برق بیشتر، آسفالت معابر و خیابان های ناحیه صنعتی شهید سعیدی و واگذاری زمین  واحد تولیدی تن تاک جهت ایجاد کارخانه کفش، مورد بررسی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و هیات همراه با حضور در شهرک صنعتی خمین ضمن بازدید از شرکت های رینگ آلومینیوم گسترش گام آفرین و بسته بندی خشکبار و حبوبات کورش خمین، مسائل ومشکلات این واحد تولیدی را نیز بررسی کردند. 
خمین در جنوب استان مرکزی دارای ۲ ناحیه و ۲ شهرک صنعتی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.