«محمدتقی آبایی هزاوه» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعاونی‌ها دارای ۴۹۷ نفر عضو است که با سرمایه اولیه هشت میلیارد ریال به ثبت رسیده و ۲۵۰ فرصت اشتغال با فعالیت آن‌ها ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: تعاون یکی از بخش‌های مهم در راستای توسعه اقتصادی و رونق تولید است و توجه به این بخش می‌تواند گره‌های اقتصادی را بارگشایی کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: تشکیل شرکت‌های تعاونی در آذرماه امسال با رشد خوبی همراه بود و در این ماه پنج شرکت در گرایش‌های مسکن، کشاورزی و صنعت در استان به ثبت رسید.

آبایی هزاوه تصریح کرد: سرمایه اولیه این تعاونی‌ها  در استان مرکزی ۱۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال است که ۱۴۷ نفر عضو داردند و با راه‌اندازی آن‌ها ۸۴ اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.

بیش از پنج هزار تعاونی ثبت شده در استان مرکزی وجود دارد که ۲ هزار و ۲۰۷ عدد از آن ها فعال است.

تعاونی‌های خدماتی با ۵۶۹ واحد رتبه نخست و  تعاونی های صنعتی با  ۴۶۵، مسکن با  ۲۰۲، حمل و نقل با ۱۰۳ و تامین نیازهای مصرف کنندگان با ۸۰ واحد رتبه‌های بعدی را در عرصه شرکت‌های فعال تعاون استان مرکزی  از آن خود کرده‌اند.

شهرستان اراک با ۶۱۱ تعاونی فعال، ساوه با ۳۱۴ و شازند با ۲۳۷ تعاونی رتبه اول تا سوم تعاونی های فعال را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

۲ هزار و ۲۴۴ شرکت تعاونی فعال استان مرکزی  ۹۹۷ هزار و ۶۸۶ نفر عضو و سرمایه ثبتی یک‌هزار و ۵۷۳ میلیارد ریال را دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.