احمد توصیفیان روز چهارشنبه در جلسه اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری همدان افزود: تا کنون حدود ۱۳۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از این تسهیلات به صورت متمرکز و استانی در کشور توزیع شده است که سهم تخصیص یافته همدان سه هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال است. 

وی عملکرد استان را در جذب تسهیلات، عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات معادل ۹۱ درصد اعلام کرد و گفت: میانگین کشور در حوزه پرداخت اعتبارات اشتغال پایدار روستایی ۸۲ درصد است.

توصیفیان با بیان اینکه اعتبارات یاد شده در چهار مرحله پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: حدود یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال طرح در بانک های عامل استان در دست بررسی است و در صورت ابلاغ مرحله پنجم مشکلی در زمینه طرح نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: از محل مانده اعتبار ابلاغ نشده و برگشت اقساط حدود ۲ هزار میلیارد ریال مجدد به استان همدان سهمیه ابلاغ خواهد شد و صندوق ضمانت سرمایه تعاون آمادگی صدور ضمانت نامه جهت وثیقه های مورد نیاز طرح ها را دارد. 

توصیفیان تاکید کرد: از ابتدای سال جاری اطلاعات ایجاد اشتغال برای ۱۴ هزار و ۱۲۰ نفر در بخش غیر مسکن توسط ۱۶ دستگاه اجرایی در سامانه رصد ثبت شده است و در بخش مسکن نیز سه هزار و ۹۳۹ نفر اشتغال توسط سازمان راه وشهرسازی و بنیاد مسکن به ثبت رسید.

وی یادآوری کرد: به منظور تحقق اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقامتی، آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در آبان ماه سال ۱۳۹۶ به تصویب هیات وزیران رسید.

توصیفیان ادامه داد: بر اساس این قانون، به صندوق توسعه ملی این اجازه داده شد تا با هدف ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق عشایری و روستایی به تصویب هیات امنای صندوق، معادل ریالی یک میلیارد و پانصد میلیون دلار از منابع صندوق را با موافقت سازمان برنامه وبودجه به ریال تبدیل کرده و نزد بانک های کشاورزی، پست بانک، بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید سپرده گذاری کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان افزود: منبع و معادل همین مبلغ از منابع بانکی صرف اعطای تسهیلات با نرخ ۶ درصد به اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی برای ایجاد اشتغال در روستاها، نواحی صنعتی روستایی و پرداخت سرمایه در گردش با نرخ ۱۰ درصد در  شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت شود.

توصیفیان گفت: سهم استان همدان از تسهیلات روستایی کشور ۳.۱۱ درصد است که اختصاص این میزان از سهمیه به استان، بی سایقه بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.