آیت الله «قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» روز یک‌شنبه در شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی افزود: ناهنجاری‌های اجتماعی را می ‌توان با ایجاد یک محیط فرهنگی مناسب در مساجد و هدایت افراد به این فضای مهم ارزشی برطرف کرد و از بروز چالش، مشکلات روحی، روانی و انحرافات اخلاقی در جامعه جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: تنها راه مقابله با دشمنان و رمز پیروزی در جبهه فرهنگی تمسک به اهل بیت(ع)، قرآن، ولایت مداری، خودباوری و توجه به نشاط معنوی است که نقش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در این مهم سنگین‌تر از دیگر دستگاه‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با همکاری دیگر دستگاه‌های متولی از قبیل اداره کل اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی و ائمه جماعات باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و تدبیر نمایند، تا روز به روز بر جاذبه‌های مساجد به عنوان پایگاه عظیم انقلاب اسلامی افزوده شده و جوانان بیشتری جذب محیط‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و معنوی شوند.

آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: مساجد کانون و خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند و دستگاه‌های مسوول باید نسبت به گسترش حال و هوای انقلابی همراه با تدوین و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در این مکان‌های مقدس توجه ویژه داشته باشند.

وی اضافه کرد: تدوین برنامه‌های کاربردی با محورین قرآن، اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی در قالب فرهنگ  و هنر برای سنین پایه از دیگر رسالت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است که باید در استان اجرایی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی نسبت به گسترش فعالیت‌های مجازی دینی در مساجد نیز تاکید کرد و گفت: با توجه به توسعه روزافزون فناوری اطلاعات، باید از ظرفیت فضای مجازی به خوبی در مساجد و مراکز فرهنگی و دینی استفاده کرد.

حدود ۶۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در نقاط مختلف شهری و روستایی استان مرکزی فعالیت‌ می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.