«عباس نوری» روز سه‌شنبه در حاشیه نشست بررسی مشکلات سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در گفت و گو با ایرنا افزود: در این نشست مشکلات سه طرح سرمایه‌گذاری داخلی با موضوع ایجاد ۲ نیروگاه خورشیدی در شهرستان‌های ساوه و محلات با حجم سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و ایجاد واحد تولید آهن اسفنجی از سنگ هماتیت با نیاز مالی ۲ هزار میلیارد ریال در شهرک صنعتی خیرآباد اراک مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: قرار است که با همکاری دستگاه‌های مربوطه زمین مورد نیاز ایجاد نیروگاه خورشیدی در ساوه در اختیار سرمایه‌گذار قرار داده شود و با اخذ ضمانت‌نامه بانکی ایجاد راه دسترسی مناسب برای نیروگاه خورشیدی شهرستان محلات نیز در دستور کار قرار گیرد.

مسوول دبیرخانه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان مرکزی راه دسترسی واحد تولید آهن اسفنجی از سنگ هماتیت به راه‌آهن را مهمترین مشکلات این طرح دانست و گفت: برای رفع این مشکل قرار است نشستی با مدیریت شهرک صنعتی خیرآباد برگزار شود.
نوری افزود: ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در استان مرکزی نقش مهمی در تولید انرژی پاک دارد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی واحد تولید آهنگ اسفنجی علاوه بر افزایش اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در استان نقش مهمی در فعال‌سازی هرچه بیشتر معادن سنگ هماتیت و افزایش درآمدزایی در این بخش خواهد داشت.

استان مرکزی با مساحت ۲۹ هزار و ۱۲۷ کیلومترمربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کل کشور را در برگرفته است.
این استان از شمال به استان‌های تهران و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان اصفهان و لرستان و از شرق به استانهای قم و اصفهان محدود است.
بر اساس سرشماری سال گذشته یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۴۷۵ نفر جمعیت دارد.
این استان با موقعیت­‌های ممتاز جغرافیایی، نیروی انسانی متخصص، قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق، عبور خطوط انرژی (نفت، گاز و برق)، استقرار مراکز صنعتی و دانشگاهی، مفاخر برجسته و مذهبی و علمی، اراضی مستعد کشاورزی و مراتع، ذخایر معدنی، نزدیکی به قطب‌های صنعتی و بازار مصرف از توانمندی‌­های اقتصادی مناسب برای سرمایه گذاری برخوردار باشد.
اصالت تاریخی، وسعت منابع مادی، انسانی و توانمندی‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری به خصوص در بخش صنعت، موجب شده است استان مرکزی از ابتدای فرآیند جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور (از تصویب قانون جلب و حمایت سرمایه‌های خارجی ۱۳۳۴) همواره یکی از مقاصد جذب سرمایه‌گذاران خارجی باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.