«قنبر موسی نژاد» روز دوشنبه در سفر به ساوه و گفت و گو با خبرنگاران،‌ اظهار داشت: برای به ثمر نشستن این حجم از اشتغال، ۶۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات قرض‌ الحسنه صرف شده و میزان پرونده های ایجاد شده نیز ۱۵ درصد بیشتر از پیش بینی ها بود.

وی اظهار داشت: ۴۰۰ فرصت شغلی امسال سهم کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ساوه بود که تاکنون ۲۷۱ شغل با اعتباری افزون بر ۹۰ میلیارد ریال محقق شده است.

به گفته این مسوول،‌حدود یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال حجم منابع اعتباری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی است که از این رقم، ۱۴۰ میلیارد ریال به شهرستان ساوه تخصیص یافت.
موسی نژاد گفت: مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی به صورت منظم به همه شهرستان ها سفر می کنند تا اثربخشی برنامه های اجرا شده در سطح خانوارهای تحت پوشش را رصد کنند و روز جاری ۱۵۰ خانواده در شهر و روستاهای ساوه مورد ارزیابی قرار می گیرند.

وی ادامه داد: ساوه به دلیل وجهه مهاجرپذیری مشکلات خاص خود را دارد و خانوارها از کمترین سرمایه اجتماعی بهره مند هستند به همین دلیل برای کمک به این اقشار علاوه بر برنامه های در دست اجرا، از ظرفیت خیران نیز کمک گرفته می شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: بر اساس دستور مقام معظم رهبری، توانمندسازی با هدف استقلال معیشتی خانوارها در اولویت قرار دارد.
موسی نژاد گفت: توجه به مسائل فرهنگی و اعتقادی خانواده های تحت پوشش نیز از دیگر برنامه های در دستور کار کمیته امداد است.

وی بیان کرد: ۶۷ درصد از جامعه هدف در استان مرکزی سالمندان هستند و کمیته امداد امام خمینی (ره) توان اجرای برنامه های اشتغالی و توانمندی برای ۳۰ درصد از این افراد را دارد.

موسی نژاد گفت: تاکنون عملیات اجرایی برای بازسازی منازل آسیب دیده ۶۰۰ مددجوی تحت پوشش آغاز شده و از این تعداد ۸۰ واحد نیز تحویل شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: طرح پویش ۲۰ هزار حامی برای فرزندان خانوارهای نیازمند در استان مرکزی در چهار ماه پایانی سال در دستور کار است.
موسی نژاد در مورد طرح اکرام و ایتام محسنین، گفت: از ابتدای سال تا پایان آبان، کمک های مردمی نسبت به مدت مشابه پارسال با ۳۴ درصد افزایش به ۱۲۰ میلیارد ریال رسید.
وی ادامه داد: شمار مراکز نیکوکاری استان مرکزی نیز به ۸۱ باب رسیده که سبب رشد ۲۲۴ درصدی درآمدهای این محل شده است.
به گفته وی، درآمد صندوق های صدقات استان مرکزی در هشت ماه امسال، به ۶۵ میلیارد ریال افزایش یافته که نشان از اعتقادات دینی قوی مردم استان دارد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ساوه نیز گفت: ۱۲۶ نفر از مددجویان به واسطه دفاتر کاریابی از ابتدای سال تا پایان آبان دارای شغل شدند.

عباس محمدی هزاوه گفت: امسال ۱۱۲ فقره وام اشتغال ۵۰۰ میلیون ریالی نیز برای کارآفرینی مددجویان ساوجی پرداخت شد.
وی گفت: درآمد صندوق های صدقات شهرستان ساوه از آغاز سال تا پایان آبان، ۱۰ میلیارد و ۱۴۹ میلیون ریال بوده و هر شهروند ساوجی بطور متوسط بیش از چهار هزار و ۵۰۰ ریال صدقه داده است.
به گفته او،‌ در طرح شجره طیبه نیز ۲۰ تن انار از سوی باغداران به کمیته امداد ساوه اهدا شد.

در شهرستان ساوه افزون بر چهار هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش خدمات کمیته امداد قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.