علی میرزایی شامگاه جمعه در نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با فعالان فرهنگی ساوه افزود:  امروز همانند همه کشور از نظر بودجه‌های فرهنگی مشکلاتی داریم و با توجه به ۲۳ منطقه حاشیه ای در ساوه از نظر فضای کتابخانه در تنگنا قرار داریم.
وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با وزارت فرهنگ و ارشاد برای احداث پردیس سینمایی و کلنگ زنی این مجتمع در محله قاسم آباد ساوه، گفت:  این شهرستان از قطب‌های مهم تئاتر است و  فضای لازم برای توسعه هنر و شکوفایی استعدادهای هنری کمک شایانی می‌کند.
فرماندار ساوه اظهار داشت: در غرق آباد و نوبران دو باب کتابخانه نیاز به تجهیز و تعمیر دارد که در این زمینه نیز خواستار مساعدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.
وی گفت: این شهرستان در زمینه های مختلف از جمله صنعت از قطب‌های کشور محسوب می‌شود و از بزرگترین شهر صنعتی کشور بهره‌مند است

فرماندار ساوه اضافه کرد: این شهرستان در بخش کشاورزی نیز با تولید ۷۵ درصد از گندم استان مرکزی و سایر تولیدات از جمله انار از شهرستانهای شاخص استانی محسوب می‌شود.

مسئولان برای ترویج مکارم اخلاقی اخلاقی تلاش کنند

امام جمعه ساوه  نیز گفت: با توجه به اینکه منشور حقوق شهروندی از سیاست های راهبردی دولت بود و در ذیل آن حقوق فرهنگی مورد تاکید است، لذا همه ارکان و مسئولان باید برای ترویج مکارم اخلاقی و رفع مفاسد اخلاقی تلاش کنند.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: در همین راستا نظارت بر محتوای کتاب‌ها، فیلم‌های تولیدی و بطور کلی محتواهای مورد استفاده عموم مردم  توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضروری است.
وی با اشاره به جایگاه علمی علامه عسکری از بزرگان عالم تشیع که اهل ساوه هستند، خواستار برگزاری کنگره ملی برای این عالم شد.
وی همچنین تقویت کانون های فرهنگی را بسیار مهم برشمرد و گفت: این مراکز در صف مقدم مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان هستند و لازم است از سوی دولت با تامین اعتبارات کافی تقویت شوند.
امام جمعه ساوه همچنین خواستار تضمین برای اجرای واقعی مصوبات شورای فرهنگ عمومی شد و گفت: این شورا جنبه مشورتی ندارد بلکه مصوبه‌هایی دارد که باید اجرایی شود تا آثار و تبعات مثبت فرهنگی آن در جامعه دیده شود.

بودجه فرهنگی استان مرکزی ناچیز است

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در خانه ملت نیز گفت: از ۲۹۰ میلیارد تومان بودجه استان مرکزی در سال گذشته فقط ۱۳۰ میلیارد محقق شده که رقم ناچیزی به خصوص در بخش فرهنگی است.
محمدرضا منصوری گفت: رقمی که از بودجه به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانها می‌رسد در حد ۶۰۰ میلیون ریال است.
وی افزود: از وزیر ارشاد درخواست می کنیم که مواردی که در این جلسه مطرح شده را بصورت جدی پیگیری کند و  برای  تکمیل پروژه های نیمه تمام نیز اقدامات لازم را به عمل آورد
ساوه شاهراه ارتباطی کشور است و در زمینه امور فرهنگی و گردشگری نیز ابنیه و آثار تاریخی با قدمتی طولانی‌مدت دارد و از تمدن سازترین مناطق کشور قبل و بعد از اسلام بوده است.
۲۲۰ هیات مذهبی ۵۰ حسینیه, ۱۵۱ مسجد و بارگاه امامزادگان در ساوه قرار دارد و چهار مرکز آموزش دینی نیز فعال است.
نرخ باسوادی در ساوه ۹۸ درصد است و ۶۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.