نماینده مردم سمیرم در مجلس دهم از مدیران ارشد استان اصفهان خواست شهرستان بدون صنعت سمیرم را به صورت ویژه کمک کنند.

اصغر سلیمی روز پنجشنبه در جلسه فعالان بخش صنعت سمیرم با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در فرمانداری این شهرستان، اظهارداشت: ضریب نفود و فعالیت واحدهای صنعتی در استان اصفهان ۴۶ درصد اما در سمیرم زیر ۶ درصد است.

وی تصریح کرد: وجود ۲ شهرک و ناحیه صنعتی در مرکز شهرستان با صنایع محدود و به طور عمده مرتبط با بخش کشاورزی یا صنعت ساختمان کافی نیست و توسعه زیرساخت های سایر بخش های صنعتی در این خطه ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه اگر زیرساخت‌های روزآمد صنعتی در سمیرم آماده شود سرمایه گذار هم استقبال خواهد کرد، خاطرنشان کرد: بزودی هولدینگ خلیج فارس از منطقه سمیرم دیدن خواهد کرد که امیدواریم شاهد سرمایه‌گذاری این شرکت بزرگ در سمیرم باشیم.

وی افزود: اولویت‌های شاخص سمیرم گردشگری، دامپروری و محیط زیست است و صنایع باید با توجه به وجود و فعالیت این سه بخش عمده و با اولویت کار در این بخش‌ها در منطقه فعال شوند.

سلیمی وسعت و پراکندگی بخش وردشت در شمال سمیرم با ۶۰ روستا را یادآور شد و گفت: نزدیکی از بخش به شهرضا و شهرهای استان چهارمحال و بختیاری و وجود نیروی انسانی و خاک و آب در منطقه ضرورت راه اندازی منطقه صنعتی در این بخش را دوچندان می‌کند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سمیرم در ادامه گفت: ۶ طرح آب معدنی در غرب شهرستان احداث شده که 2 واحد آن به بهره برداری رسیده است.

اردشیر نوابی اظهار داشت: ۴ طرح دیگر نیز ۱۵ تا ۲۰ درصد پیشرفت کار دارند که امیدواریم با همکاری مدیران استان سال آینده این واحدها نیز به بهره برداری برسند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان در رابطه با حل مشکل آب ناحیه صنعتی هست سمیرم توضیح داد: این مشکل حل شده و سال گذشته ۲۶۵ میلیون تومان اعتبار برای اختصاص ۵ لیتر بر ثانیه آب این محل به اداره آب و فاضلاب داده ایم.

محمدجواد بگی افزود: منبع بزرگ ذخیره آب ناحیه  صنعتی هفت نیز احداث و نصب شده است.

رییس اداره آب و فاضلاب شهری سمیرم اما این موضوع را رد کرد و گفت: هیچ پولی به منظور تخصیص آب به ناحیه صنعتی هست به شرکت آبفا داده نشده است.

فرود نصیری تصریح کرد: از اردیبهشت ماه سال جاری و در دو جلسه ای که این موارد عنوان شد کارشناسان واحد فنی و مهندسی آبفا از استان آمدند و مسیر برداشت و تامین آب برای واحدهای صنعتی را مشخص کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان نیز در حاشیه این جلسه به خبرنگار ایرنا گفت: تسهیلات خوبی برای حمایت از صنعتگران اختصاص داده ایم که بدون هیچ محدودیتی پرداخت می کنیم.

ایرج موفق تاکید کرد: این تسهیلات برای مناطق محروم که بخش هایی از سمیرم را نیز شامل می شود با سود پایین بانکی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت خواهد شد.

نبود زمین کافی در شهرک ها و مناطق صنعتی سمیرم، حل نشدن مشکل تامین آب ناحیه صنعتی هست، نداشتن ساختمان نگهبانی هر دو منطقه صنعتی، تفاوت بالای تخصیص تسهیلات بانکی در ناحیه صنعتی هست(روستایی) با شهرک صنعتی سمیرم(شهری) و نبود کارشناس سازمان غذا و دارو در سمیرم و مشکل رفت و آمد به مرکز استان از مهمترین مشکلات مطرح شده صنعتگران در این جلسه و در حضور معاون وزیر صمت بود.

معاون وزیر صمت در سفر امروز خود به سمیرم از نواحی و مناطق صنعتی هست، سمیرم و پادنای بزرگ در جنوب این شهرستان دیدن کرد و از نزدیک با مشکلات و مسایل فعالان صنعت و تولید این منطقه آشنا شد.

۲۷ واحد صنعتی در مناطق صنعتی سمیرم مستقر است که ۱۹ واحد آن فعال هستند.

شهرک صنعتی سمیرم در ۳۵ هکتار و ناحیه صنعتی هست در جنوب شرق این شهر در ۱۷ هکتار زمین احداث شده اند.

شهرستان سمیرم با افزون بر ۱۰۰ هزار جمعیت و اشتغال ۹۶ درصدی مردم در بخش کشاورزی در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان و ضلع شمالی دنا و زاگرس میانی واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.