این کتاب ۱۸۲ صفحه‌ای با شمارگان سه هزار نسخه در قطع رقعی از سوی انتشارات پیچک به چاپ رسیده  و با قیمت هر جلد  ۲۲ هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

این کتاب پنج فصل دارد که در فصل اول نگاه کلی به همسان‌گزینی شده، فصل دوم در خصوص آشنایی و بیان معیارها در خواستگاری است و فصل سوم به نکات طلایی در زندگی موفق اختصاص دارد.

نویسنده در فصل چهارم کتاب به شرح نکات علمی و کاربردی در خصوص زندگی مشترک پرداخته و در فصل آخر نیز کلیدهای خوشبختی با زبان نمودار عنوان شده است.

در فصل نخست این کتاب متن قانون تسهیل ازدواج جوانان، ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌های کلی خانواده، نگاه جمعی از متخصصان به امر ازدواج، شرح استفاده از خدمات همسریابی در طرح همسان گزینی تبیان و بررسی شرایط و ضوابط این طرح به تفضیل بیان شده است.

فصل دوم کتاب معیارهایی چون سن، زیبایی، تحصیلات، اصالت، شغل، تیپ ظاهر، بهره‌مندی از مسکن، سلامت روحی و جسمی، اعتقاد دینی و سطح خانوادگی را از مولفه‌های اصلی در خواستگاری عنوان کرده و نگاهی به اقتصاد خانواده، نظم، شیوه‌های اوقات فراغت، سبک برخورد اجتماعی، معاشرت، علاقه به هنر و مطالعه و مسوولیت‌پذیری و کمک در انجام امور را از مولفه‌های مهم ثانویه برای تشکیل زندگی مشترک می‌داند.

نویسنده این کتاب در فصل سوم کوشیده تا نکات طلایی زندگی موفق را شرح دهد و از این منظر داشتن خصوصیات مثبت، ابراز علاقه به همسر، رفتارهای تحکیم کننده روابط زناشویی و ارتباط متقابل را پراهمیت دانسته است.

فصل چهارم این کتاب حالت کارگاهی دارد و موضوعاتی در آمادگی برای ازدواج را به ممارست گذاشته است و نکات کلیدی را در این خصوص شرح داده است.

در فصل پنجم کتاب نیز در خصوص نقش خانواده، موانع ازدواج و مهارت‌های رفع آن، ملاک‌های انتخاب همسر، معیارهای مشترک زوج‌ها، شیوع خواستگاری رفتن، نحوه آشنایی و اتفاقات پس از آن توضیح داده شده است.

در پیشگفتار این کتاب آمده است: خوب زندگی کردن هنر است و باید سراسر زندگی سرشار از عشق و صمیمیت باشد و برای رسیدن به این هدف متعالی بخشی مهم از زندگی به انتخاب همسر و ازدواج برمی‌گردد.

طبق آمار رسمی ۱۴ و نیم میلیون جوان مجرد در کشور وجود دارد که حدود ۳۵۰ هزار  نفر از این جوانان مجرد در استان مرکزی  هستند و باید زمینه ازدواج برای آنان فراهم و تسهیل شود.

طرح همسان‌گزینی تبیان با هدف کمک به جوانانی است که جویای تشکیل زندگی مشترک هستند و می‌کوشد مشارکت کارگاهی برای بهترین انتخاب را رقم بزند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.