«سعید فرخی» روز پنجشنبه در آیین بازدید از مرکز ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فرمانداری اراک، افزود: بازرسان در قبال قانون انتخابات و آرای مردم مسوول هستند و  تمام قوا یشان را در اجرای قوانین و صیانت از حقوق مردم خواهند گذاشت. 

وی ادامه داد: حوزه بازرسی بازوی هیات‌های اجرایی هستند و تلاش برای برگزاری انتخاباتی قانونمند و بدون اشکال درسطح استان در دستور کار قرار دارد.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان مرکزی، مراقبت در تطبیق هویت رای‌دهندگان با اصل شناسنامه و کارت ملی، همکاری و هماهنگی با سربازرسان درراستای انعکاس به‌موقع گزارش تخلف‌ها و شناسایی شعبه اخذ رای و تاکید بر حسن جریان و اجرای انتخابات را از مهمترین وظایف بازرسان عنوان کرد.

فرخی تاکید کرد: باید تلاش شود پیش از وقوع تخلف اقدامات پیشگیرانه از سوی بازرسان اجرا شود و مسایل در هیات‌های بازرسی رسیدگی شود و فرمانداران به عنوان روسازی هیات‌های بازرسی شهرستان‌ها باید به این نکات مهم توجه داشته باشند.

وی اظهار داشت: افرادی که برای مراحل مختلف برگزاری انتخابات مشخص و تعیین شده اند از بطن مردم هستند و باید برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات تلاش کنند.

تا پایان روز چهارم ثبت نام یازدهمین دوراه انتخابات مجلس شورای اسلامی  ۱۱۸ نفر در استان مرکزی برای حضور در عرصه رقابت‌ها نام‌نویسی کردندکه  ۱۰۵ نفر مرد و ۱۳ نفر آنان زن هستند. 

استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که ۲ کرسی آن متعلق به حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب است و هر یک از حوزه‌های انتخابیه «تفرش و آشتیان و فراهان» ، «شازند»، «خمین»، «ساوه و زرندیه» و «محلات و دلیجان» یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.