«بهروز اکرمی» روز یکشنبه در نشست کارگروه تخصص بانوان و خانواده استان مرکزی افزود: برگزاری نمایشگاه توانمندی زنان استان باید علاوه بر منافع اقتصادی دستاورد عینی داشته باشد و  در صورتی که هدف از برگزاری این نمایشگاهعرضه محصولات است، باید به دغدغه اتاق اصناف نیز توجه شود.

وی بر همکاری دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری نمایشگاه توانمندی زنان استان که اسفندماه  برگزار می شود، تاکید کرد و اظهار داشت: بانوان در بخش‌هایی از جامعه به دلایل مختلف مشکلاتی دارند اما تولید کننده خانگی و کارگاهی هستند و باید فرصتی برای آنان فراهم شود تا توانمندی خود را عرضه کنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز گفت: اولین نمایشگاه توانمندی بانوان استان سال ۹۵ با ۱۴۰ غرفه برگزار شد.

«زهرا فرجی» افزود: دومین نمایشگاه نیز اسفندماه امسال با ۱۵۰ غرفه با هدف معرفی توانمندی زنان، فراهم کردن بازار فروش محصولات خانگی و کارگاهی و ایجاد فرصت تبادل اقتصادی برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: ۴۲ دستگاه اجرایی استان مرکزی برای برگزاری نمایشگاه همکاری دارند و ۱۴ دستگاه برای ۶۴ غرفه درخواست داده‌اند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی گفت: اسفندماه، فرصت مناسبی است تا زنان سراسر استان با برگزاری نمایشگاه، توانمندی خود را عرضه و بازار فروش مطلوبی داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی نیز گفت: اصناف استان به طور کامل با برگزاری نمایشگاه در اسفندماه و نزدیک با ایام رونق فروش مخالف هستند.

«جمشید زند» افزود: ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی استان توسط بانوان اداره می‌شود و این حق آنان است که در اولویت این نمایشگاه قرار گیرند.

وی اظهار داشت: این بانوان ۱۱ ماه سال فعالیت می‌کنند تا در ماه آخر سال کسب درآمد مطلوب داشته باشند که با برگزاری نمایشگاه این طیف صنفی دچار خسارت خواهند شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی نیز گفت: برگزاری نمایشگاه اهداف بلند مدتی دارد که باید به این مقوله توجه کرد تا بانوان فرصتی برای معرفی محصولات خود داشته باشند.

«احمد سجادی» با بیان اینکه نمایشگاه، دروازه ورود به بازار مصرف می‌باشدو شرکت فعالان اقتصادی در این محل‌ها ضروری است، افزود: بانوان با  حضور در نمایشگاه می‌توانند به معرفی ظرفیت و توان تولید خود بپردازند.

۴۹ درصد از جمعیت یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی را زنان تشکیل می‌دهند.

معاون سیاسی، 

وی اظهار داشت:  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.