سید«مهدی مقدسی» روز شنبه در نشست با مدیران دستگاه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: باید با توجه هرچه بیشتر به صندوق تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشور و سایر صندوق ها از ایجاد بحران در آنها جلوگیری کرد.

وی اظهار  داشت: با توجه به اینکه از جمعیت یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفری استان مرکزی ۹۵۷ هزار نفر معادل ۷۳ و پنج دهم درصد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قراردارند نیاز است وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی توجه ویژه‌ای به مصارف و منابع این صندوق در استان داشته باشد.

مقدسی یادآورشد:  پنج میلیارد ریال امسال همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال  جاری  تحصیص داده شده که تاکنون عملیاتی نشده و امیداست در سال‌های آتی جبران شود.

مقدسی ادامه داد: با توجه به نرخ تورم و کاهش ارزش پول ملی ، همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان و تامین منابع از طرف دولت یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: باید با امضای تفاهم‌نامه بین وزارت علوم، فناوری و تحقیقات و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی از ایجاد تداخل در آموزش‌های رسمی و غیر رسمی جلوگیری شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به کاهش دانشجو در دانشگاه های پیام نور و دانشگاه آزاد ، می‌توان از فضاهای خالی این دانشگاه‌ها برای ارایه آموزش‌های فنی و حرفه ای بهره‌گیری کرد.

مقدسی یاد آورشد: اواخر سال ۹۷ و اوایل سال جاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی قصد ارایه درخواست اختصاص یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به حوزه اشتغال را داشتند که  وقوع سیلاب و اختصاص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای جبران خسارت‌های سیل،  موجب شد این درخواست در زمان دیگری ارایه شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: امید است با افزایش درآمدهای ارزی دولت و تقویت صندوق توسعه ملی،  منابع مالی لازم به ایجاد اشتغال در روستاها و مناطق عشایری اختصاص یابد.

استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.