محمد احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ مجموع تسهیلات پرداخت شده به بازنشستگان و موظفین در این مدت ۳۳۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی اضافه کرد:‌ ثبت نام اینترنتی مرحله نخست پرداخت وام ضروری ۷۰ میلیون ریالی بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق هم از اول مهر جاری آغاز شده و این افراد تا ۳۰ مهر برای ثبت نام فرصت دارند.

احمدی با بیان اینکه این تسهیلات ۳۶ ماهه و با کارمزد سالانه چهار درصد است، افزود:‌ تمام بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری می توانند با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی به نشانی cspf.ir  ثبت نام اینترنتی خود را برای دریافت تسهیلات انجام دهند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در کردستان گفت: پرداخت وام ضروری مرحله نخست به بازنشستگان و موظفینی که واجد شرایط دریافت وام تشخیص داده شوند به صورت ماهانه و با توجه به سقف تعیین شده توسط بانک عامل صورت می گیرد و بدیهی است وام ضروری متقاضیان دارای اولویت های اول به ترتیب در ماه های ابتدایی پرداخت می شود.

استان کردستان با ۲۴ هزار و ۱۷۱ بازنشسته کشوری پانزدهمین استان از لحاظ تعداد بازنشستگان در کشور است و ۶۰ درصد از این بازنشستگان فرهنگی هستند.

صندوق بازنشستگی کشوری سازمانی دولتی است که زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بازنشستگان بخش دولتی خدمت می‌کند. سازمان بازنشستگی کشوری پس از صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی، بزرگترین نهاد این حوزه در کشور است.

۶۱۰۸/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.