به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی سه شنبه شب در آیین افتتاح همزمان طرح های زیربنایی و اقتصادی استان سمنان افزود: یک جوان که در کمیته امداد رشد کرده است با سرمایه گذاری که انجام داده هزار نفر را شاغل کرده است و این ارزش بالایی برای ما دارد.
وی هم چنین با اشاره به طرح های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز در استان سمنان در شهرستان سرخه مرکز درمانی مادر و مرکز جامع توانبخشی آفرینش بهره برداری شد.
رئیس جمهوری هم چنین به روح مرحوم دکتر نوربخش رئیس سابق تامین اجتماعی و تاج الدین همکار وی که در راه انجام وظیفه به لقاء الله پیوستند درود فرستاد.
روحانی در ادامه با اشاره به طرح های صنعتی و معدنی استان سمنان و بیان این که 5 طرح مهم صنعتی و معدنی هم اکنون افتتاح و عملیات اجرایی 9 طرح آماده می شود گفت: همانطور که تاکید کردم استان سمنان از لحاظ معدنی استعداد زیادی دارد و تسهیلات لازم باید در اختیار مردم گذاشته شود.
وی ادامه داد: البته بعضی از معادن در مناطق حفاظت شده قرار گرفته اند و این را باید در شورای محیط زیست بررسی کنیم که با چه مقرراتی می شود هم اشتغال ایجاد کرد و هم حافظ محیط زیست بود چرا که هم اشتغال و هم حفظ محیط زیست مهم است.
روحانی بحث منابع مالی این طرح ها را مهم ذکر کرد و افزود: در جلسه پنجشنبه این هفته و یا یکشنبه هفته آینده این موضوع را با حضور وزیر صنعت بررسی می کنیم.
وی در ادامه با تشکر از مسئولان وزارت نیرو بخاطر تلاش آنان در تابستان سال گذشته برای تامین آب و برق مردم افزود: این وزارتخانه از هم اکنون برای تابستان آینده در حال تلاش است و این نشان این است که وزارتخانه های ما برای خدمات به مردم کمر همت بسته اند و این کمربند مستحکمی برای خدمات بیشتر خواهد بود.
روحانی هم چنین گفت: از وزیر آموزش و پرورش تشکر می کنیم و خوشحالیم که مدرسه های ما از نظر مقاوم سازی وضعیت خوبی دارد و این شرایط باید ارتقا یابد چرا که جان فرزندان ما و دانش آموزان این سرزمین بسیار اهمیت دارد، در این زمینه از خیران هم تشکر می کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز سه شنبه وارد استان سمنان شد و تا فردا برنامه های مختلفی در این استان دارد.
سخنرانی مردمی در جمع مردم شاهرود، شرکت در اجلاس سراسری نماز، سخنرانی به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان استان و حضور در شورای اداری استان سمنان از جمله برنامه های رئیس جمهوری در این سفر دو روزه است.
همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان ، جمعی از وزرای کابینه روحانی نیز برای افتتاح و آغاز عملیات اجرای ده ها طرح مختلف به شهرستان ها سفر خواهند کرد.
روحانی پیش از این در فروردین ماه 95 همراه با کاروان تدبیر و امید به استان سمنان سفر کرده بود.
برای این سفر 78 طرح با اعتبار یک هزار و 466 میلیارد تومان مدنظر است تا در سال های آینده انجام شود.
6139/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.