«محمدتقی آبائی هزاوه» روز شنبه در کمیته نظارت طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری از محل منابع صندوق توسعه ملی در استان مرکزی، افزود: مجموع طرح‌های اشتغال روستایی با میزان تسهیلاتی بالغ بر سه‌هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال و اشتغال پنج‌هزار و ۹۰۰ نفر به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: از مجموع طرح‌های اشتغال روستایی استان مرکزی یک‌هزار و ۸۴۹ طرح به میزان ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال در بانک‌های عامل مصوب و یک‌هزار و ۷۱۵ طرح به میزان ۲ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال انعقاد قرارداد و از این تعداد نیز یک‌هزار و ۶۷۰ طرح به میزان ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند که در مجموع سه‌ هزار و ۶۵۰ فرصت شغلی به دنبال داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۹۵ درصد تسهیلات اشتغال روستایی در جای خود هزینه شده است، بیان کرد: ۲۱ مورد از طرح‌های اشتغال روستایی امروز در این کمیته مورد بررسی قرار گرفت و از این تعداد سه مورد تسهیلات دریافتی را در جای خود هزینه نکرده‌اند که باید در اسرع وقت عودت داده شود.

آبائی هزاوه بیان کرد: هفت هزار فرصت شغلی امسال در استان مرکزی ایجاد شده که پنج‌ هزار و ۶۰۰ فرصت مشمول ماده ۱۴۸ قانون اداره کار است و بقیه از طرح‌های خود اشتغال و اشتغال خانگی استفاده کرده‌اند.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک‌میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.