«علیرضا بزرگی» روز سه شنبه در آیین بهره برداری از ۲ طرح گلخانه ای شهرستان زرندیه به ایرنا، گفت: قرار است این مرکز علمی و کاربردی در زمینی به مساحت ۱۳ هزار هکتار ایجاد شود تا زمینه ای برای کار و تعامل جهادی تولیدکنندگان، کارشناسان و مردم باشد.

وی با بیان اینکه دستیابی به امنیت غذایی مدنظر مقام معظم رهبری از راهبردهای در دستور کار این ستاد محسوب می شود، اظهار داشت: در شرایط کنونی کشور تامین غذای کافی، ارزان، سالم و در دسترس با تکیه بر توان داخلی یک ضررورت است و به همین خاطر توسعه کشت‌های گلخانه‌ای برای دستیابی به این مهم در برنامه هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) قرار دارد.

وی افزود: اکنون در حوزه تولید مواد غذایی کشور تنگناهایی وجود دارد که با تکیه بر نیروهای توانمند و دانش جوانان می توان رفع مشکل کرد.

بزرگی گفت: برای تولید شیر، قند و شکر، خوراک دام و روغن خوراکی نیز طرح‌هایی در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در دست اجرا است که می تواند به تامین پایدار غذایی کشور کمک کند.

 مدیرعامل هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، افزود: مجتمع کشت گلخانه‌ای خشکرود شهرستان زرندیه که با تکنولوژی روز دنیا به صورت هیدروپونیک فعالیت می‌کند از مجتمع‌های مدرن و مکانیزه کشور است که می‌تواند علاوه بر مدیریت بهینه مصرف به افزایش تولیدات و اشتغال هم کمک کند.

بزرگی گفت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای برای تولید محصولات سالم با رویکرد بازارهای جهانی از برنامه های محوری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) است و تلاش می کنیم که برای سایر تولیدکنندگان علاقه مند به این عرصه پشتوانه سازی کنیم.

به گفته این مسوول مجتمع گلخانه‌ای زرندیه و واحدهای افتتاحی امروز دارای زیرساخت‌های مناسبی از جمله مرکز تولید نشا، سردخانه و بخش بسته بندی است.

وی، همچنین انتقال دانش و فناوری به سایر بهره برداران بخش کشاورزی را از فعالیت‌های در دستور کار هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برشمرد و گفت: تعامل سازنده با سرمایه گذاران و کشاورزان منطقه با هدف بهره‌مندی از دانش و ابزارهای مدرن روز از برنامه‌های آتی است.

۲ طرح گلخانه‌ای ویژه تولید گوجه فرنگی گوشتی و فلفل دلمه‌ای رنگی با اشتغال ۷۰ نفر و سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد ریال، روز سه‌شنبه با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، استاندار مرکزی، فرماندار و نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت در خشکرود زرندیه بهره‌برداری شد.

زرندیه با ۷۰ هزار نفر جمعیت از شهرستان‌های موثر در زمینه تولید محصولات گلخانه‌ای و باغی استان مرکزی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.