«نعمت الله حاجعلی» روز یکشنبه در حاشیه همایش تجلیل از مدیران بسیجی حوزه صنایع شهرستان ساوه در شرکت کاوه به ایرنا گفت: فعالیت تولیدی مجدد در این کارخانه ها سبب شد که در مجموع حدود ۶ هزار کارگر که پیشتر شغل خود را از دست داده بودند،‌ به کار بازگردند.

وی گفت: راهبرد اصلی معاونت تصفیه قوه قضاییه و دیوان عالی کشور این است که واحدهای مشکل دار را با اتخاذ راهبردهایی از جمله حفظ ارزش اموال و واگذاری به افراد توانا و کاردان، احیا کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون تعداد زیادی پرونده در خصوص ورشکستگی کارخانه های تولیدی از سراسر کشور در دست بررسی قرار دارد،‌ افزود: غیر از پرونده هایی که متعلق به اشخاص حقیقی است، در مورد پرونده های حقوقی که منافع ملی،‌ اشتغال و اقتصاد مقاومتی در آنها مطرح است به صورت جدی بررسی و برای بازگشت آنها به چرخه تولید تلاش می‌شود.

حاجعلی گفت: تاکنون براساس سیاست‌های در دستور کار، کارخانه ای را به خاطر ورشکستگی تعطیل نشده و از میان ۵۰ کارخانه ای که دوباره به چرخه حیات تولیدی برگشتند،‌ واحدهای زیادی مانند یک کارخانه در آذربایجان شرقی یا شرکت آلومینیوم پارس در ساوه به گونه ای عملکرد تولید و اشتغال داشته اند که در زمره واحدهای نمونه و موفق کشور جای گرفته اند.

وی در پاسخ به این سئوال که اکنون چه تعداد پرونده مربوط به کارخانه های ورشکسته و دارای مشکل در معاونت تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضاییه در دست بررسی است،‌ افزود: در این خصوص نمی توان آمار دقیقی داد اما حدود ۶ شعبه در خصوص رفع مشکلات واحدهایی که اعلام ورشکستگی کرده اند در حال فعالیت هستند.

شهرستان ۲۹۰ هزار نفری ساوه به دلیل داشتن حدود ۵۵۰ کارخانه صنعتی و اشتغال افزون بر ۴۵ هزار نفر از مراکز تولیدی کشور محسوب می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.