«جمشید تقی‌زاده» روز چهارشنبه در نشست شورای ورزش همگانی فرمانداری فراهان، افزود: عملیات اجرایی ۷۰۰ طرح ورزشی نیمه‌کاره تا پایان امسال به پایان می‌رسد و مردم از مزایای آن‌ها برخوردار می‌شوند.
وی اظهارداشت : ۲۳۰ طرح ورزشی در هفته تربیت بدنی با ۳ هزار میلیارد ریال در کشور به بهره برداری رسید که با وجود تنگناهای مالی نشان از عزم دولت در تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره است.
معاون حقوقی مجلس و امور استان های وزارت ورزش و جوانان گفت:  با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۵۷۶ هزار مترمربع به فضای ورزشی کشور اضافه شده است.
تقی‌زاده در ادامه توضیح داد: مدیریت جهادی در ورزش کشور با هدف توسعه در این حوزه آغاز شده است.
وی گفت: اهمیت و توسعه ورزش بخش مهمی از برنامه اولویت‌دار کشور است که خروجی آن افزایش نشاط اجتماعی و بهره ‌ری ملی است.
معاون حقوقی مجلس و امور استان های وزارت ورزش و جوانان افزود: کسب عناوین ورزشی بین المللی و المپیکی به همت جوانان ورزشکار و حمایت مسولان محقق شده است که بخشی از افتخارات نظام اسلامی است.
تقی‌زاده اظهارداشت: تلاش می‌شود تا داشته‌های ورزشی جوانان کشور در مسابقات جهانی و بین المللی به رخ جهانیان کشیده شود.
وی گفت: واگذاری اماکن ورزشی مازاد طبق ماده ۸۸ به هیات های ورزشی نیازمند اصلاح است.
معاون حقوقی مجلس و امور استان های وزارت ورزش و جوانان در خصوص سفر یک روزه به استان مرکزی، افزود: نیازهای ورزشی در  شهرستان های آشتیان، فراهان و تفرش بررسی شده و اقدامات لازم در این راستا انجام خواهد شد.
نماینده مردم فراهان، تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی در کلان‌شهرها می‌تواند مطلوب باشد اما در شهرستان‌ها و روستاها صرفه اقتصادی ندارد.
«محمد حسینی» افزود: نگهداری از فضاهای ورزشی نیازمند تخصیص اعتبار مناسب است که تامین نشدن آن منجر به تخریب سرمایه ملی می‌شود.
وی اظهارداشت:  ۷۸ هیات ورزشی در شهرستان‌های تفرش، آشتیان و فراهان فعال است که باید خدمات آن‌ها توسعه یابد.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان  افزود: بر اساس راهبردهای برنامه ششم  دستگاه‌های اجرایی باید به ازای هر فرد در حوزه ورزش هزینه‌ای را متقبل شوند و این مهم به‌عنوان هزینه مالیات محاسبه  شود.
وی اظهارداشت: این فرصت ظرفیت خوبی است که  توسعه فضای ورزشی محقق شود و توسعه ورزش روستایی نیز باید به شکل ویژه پی گرفته شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: ۸۰ هزار ورزشکار سازمان یافته استان در ۴۲۴ هیات ورزشی استانی و شهرستانی فعالیت دارند.
عابد حقدادی افزود: ۴۰ خانه ورزش از مجموع  ۱۷۵ مکان در دست ساخت  بهره‌برداری می‌شود که ۲۰ خانه آن در شهرستان های آشتیان، فراهان و تفرش مستقر است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: کیفیت بسیاری از فضاهای ورزشی در شهرستان‌های آشتیان، فراهان و تفرش مطلوب نیست و نیازمند بازسازی و بهبود است.
حقدادی افزود: سالانه ۱۵۰ رویداد ورزشی در استان مرکزی برگزار می‌شود و در حوزه قهرمانی فعالیت این استان مطلوب است.
وی اظهار داشت: استان مرکزی میزبان ۱۰۵ مسابقه قهرمانی و کشوری است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: ۸۲ تیم ورزشی از این استان به المپیاد استعداد های برتر اعزام و با کسب ۴۳ مدال رتبه استان یک پله بهبود یافته است.
حقدادی افزود: ۱۱۲ طرح ورزشی نیمه‌کاره در استان مرکزی وجود دارد که ۴۳ طرح در اولویت قرار گرفته و ۲۵ طرح به بهره‌برداری رسیده است.
وی اظهارداشت: استادیوم امیرکبیر و سالن رزمی‌کاران در شهرستان فراهان نیازمند بهسازی است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: بهسازی زمین چمن مجموعه ۲۲ بهمن در شهرستان آشتیان و در تفرش نیز تکمیل شده است و مجموعه هفت تیر و سالن رزمی از جمله اولویت‌های منطقه ای در حوزه زیرساخت این  شهرستان‌های استان است.
حقدادی افزود: کمبود نیرو انسانی و نبود وسیله نقلیه از نیازهای ورزش شهرستان های آشتیان، تفرش و فراهان است.

بیش از ۷۰ هزار ورزشکار یا صورت سازماندهی شده زیر نظر ۴۷ عنوان هیات ورزشی در استان مرکزی فعالیت می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.