«معصومه نصیری‌مقدم» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در راستای افزایش کیفیت و کمیت میوه باغ‌های انار با انجام ۲ سال کار کارشناسی بر روی درختان این میوه در منطقه کوهدشت لرستان، محلولی به دست آمد که علاوه بر افزایش محصول در باغ‌ها،جلوگیری از ترکیدگی انار را به همراه دارد.

وی  گفت: این ترکیب که دارای مواد لازم میکرو و ماکرو است، به مدت ۲ سال در یکی از باغ های انار استان لرستان  استفاده شد و نتیجه عملی استفاده از آن رضایت بحش گزارش شده است .

نصیری مقدم افزود: در بازدیدهای انجام شده از باغات کوهدشت استان لرستان باغدارانی که از این ترکیب استفاده کرده اند رضایت کامل را از این محصول اعلام داشتند.

وی اظهار داشت: پیش از این نیز محلول جلوگیری از سفیدشدگی انار در این شرکت تولید شده است.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استقرار ایستگاه انار ساوه، پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات، ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای خمین، وجود شعبه ششم تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، وجود ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی نیز از ظرفیت های علمی و تحقیقاتی استان مرکزی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.