به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی، مهندس شفیعی در نشست اراک پژوهی که با حضور جمعی از فرهیختگان و نخبگان شهر اراک به مناسبت هفته نکوداشت روز اراک برگزار شد، گفت:روز اراک و سرود اراک بابی برای همگرایی، همسویی و حس تعلقی که باید بین مردم و مسوولین ایجاد شود و تمامی کسانی که می خواهند برای این شهر قدمی بردارند، می باشد.

وی در ادامه در خصوص اعتبار تخصیص داده شده جهت مرمت سقف بازار تاریخی اراک، بیان کرد: خوشبختانه در یک کار بزرگ و با همتی که از سوی شهرداری و با تصویب شورای شهر انجام شد، ۲۰ میلیارد ریال اعتبار جهت کمک به میراث فرهنگی برای مرمت سقف بازار در نظر گرفته شده و بحمداله این بودجه تامین اعتبار شده و باید تلاش کنیم تا به هر نحوی احیا بازار اراک هرچه سریعتر عملیاتی شود.

شهردار اراک با اشاره به اینکه رویکرد مدیریت شهری امروزه صرفا رویکرد خدماتی نیست، متذکر شد: امروزه مسوولیت اجتماعی بر عهده شهرداری است، یعنی به همان اندازه که باید کار عمرانی انجام دهد می بایست به همان سطح، شکل، کیفیت و روش، کار فرهنگی و اجتماعی انجام دهد.

وی در خصوص فعالیت های شهرداری تصریح کرد:در حال حاضر ۵۰ درصد و بیشتر فعالیت های شهرداری معطوف به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است و هرگونه فعالیتی که شهرداری باید انجام دهد، می بایست ارزیابی فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

مهندس شفیعی همچنین با بیان اینکه امروزه شهرها بر اساس درخواست شهروندان اداره می شوند، تصریح کرد: مدیریت شهری باید در مسیر درخواست های شهروندان حرکت نماید، در این راستا مجموعه شهرداری و شورای شهر در دستور کار دارند تا بودجه سال ۹۹ را بر اساس محله های سطح شهر تنظیم نمایند.

مهندس شفیعی در رابطه با این طرح اظهار کرد:به این صورت که برای ۵۵ محله اراک و با همکاری خود شهروندان با شناسایی و کارشناسی درخواست های به حق ایشان در امور شهر، بودجه در نظر گرفته شود و در واقع بودجه شهر اراک در سال ۹۹ بر اساس محله محوری و محله گرایی به اضافه پروژه هایی که فرا محله ای هستند، تنظیم و تصویب شود.  
 
شهردار اراک در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: امروزه شهرها به سمت شهر خلاق در حال حرکت هستند و عرصه های مختلف عمرانی، خدماتی و فرهنگی و اجتماعی شهر دغدغه شهرهای خلاق می باشد.

وی با بیان اینکه شهرهای دوستدار کودک، سالمند و در کل انسان داریم که به عنوان شهر انسان محور تلقی می شوند، خاطر نشان کرد:
 یعنی این که بیشتر فعالیت های شهرداری متمرکز  به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و در واقع انسان محور می باشد، چرا که این انسان است که به شهر و تمام اجزا و عناصر آن هویت می بخشد و انسان محور تمام اموری می باشد که باید مورد توجه قرار گیرد و به این طریق توسعه شهرها به تعالی برسد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1284363
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.