پویا پارسا روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم توقع دارند نمایندگان آینده شورا اسلامی شهر کرج طرح های زیر ساختی شهری و طرح های فرهنگی را احیا کنند.
وی اظهار داشت: اعضای منتخب شورای شهر در دوره فعالیت چهار ساله خود باید بتوانند با شناخت کامل وضعیت موجود شهری و با در نظر گرفتن جنبه های اجتماعی ، فرهنگی طرح ها، اقدام به تصویب برنامه های کلیدی کرده و برگی مثبت از کارنامه مدیریت شهری را رقم بزنند.
وی افزود: آنچه از شورای شهر انتظار می‌رود، به کاربستن تجربیات خوب به دست آمده در دوره‌های قبلی مدیریت شهری و درس گرفتن از اقدامات بد گذشته و در نهایت کمک به پیشرفت همه جانبه شهر کرج است .
پارسا خاطرنشان کرد: لازمه موفقیت شورا در رسیدن به رضایت مندی بالای شهروندان شهر از عملکرد مدیران شهری است، وجود یک مجموعه کارشناسی قوی می تواند شهر کرج را به سمت پیشرفت هدایت کند و همین عامل باعث می شود یکی از بزرگترین انتظارات مردم از اعضای شورای شهر انتخاب شهرداری کارآمد و متخصص برای شهر باشد.
کارشناس و پژوهشگر مدیریت شهری بیان کرد: در حال حاضر نیاز اصلی شهر کرج اتمام برنامه های در دست اجرا و تدوین برنامه های کارآمد و دارای پیوست فرهنگی و اجتماعی است متاسفانه امروز بخش زیادی از زیر ساخت های اصلی کرج از جمله خیابان ها و معابر شهری و مشکلات از این دست گریبانگیر شهروندان شده است.
وی افزود: شورای شهر و اعضای آن باید دقت کنند و با انتخاب یک فرد متخصص و کارآمد به عنوان شهردار اولین قدم مهم در راستای آبادانی شهر را برداشته و در نهایت با در نظر گرفتن طرح تفضیلی و جامع شهر کرج برنامه های آینده مدیریت شهری را تدوین کنند.
پارسا ادامه داد: رأی‌دهندگان از اعضای شورا انتظار دارند مدیریت شهری به سمتی برود که کلیه تصمیمات کارشناسی شده و بر مدار نظام فنی و اجرایی و اسناد بالادستی باشد و از تصمیمات مقطعی در حوزه‌های مختلف پرهیز شود.
وی اظهار کرد: رأی‌دهندگان خواهان شهری با فضاهای سبز و بوستان‌های زیبا، خیابان های بدون چاله و گودال ، گردشگاه‌ها و مکان‌های ورزشی درخور و شایسته، حمل‌ونقل عمومی مناسب و اتوبوسرانی منظم و قابل دسترس هستند.
این پژوهشگر مدیریت شهری کرج افزود : اقتصاد پایدار مدیریت شهری و منابع درآمدی قابل اتکا برای شهرداری از مطالبات دیگر رأی دهندگان است .
وی تصریح کرد: بررسی مشکلات و آسیب‌های کنونی شهر از جمله کوکان کار، حاشیه نشینی و ریشه‌یابی آنها و برنامه‌ریزی جهت رفع عقب ماندگی‌‌های شهر و تلاش جهت ارتقاء جایگاه فرهنگی و اجتماعی شهر ویژه ترین اقداماتی است که باید در دستور کار شورا قرار گیرد.
پارسا در پایان به ایجاد اتاق فکر نخبگان شهری و استفاده از اندیشه جوانان به عنوان یک مطالبه اصلی از اعضای شورای شهر اشاره کرد و اظهارداشت : تعامل مستمر با نخبگان، روشنفکران و جوانان اهل فکر و دانشجویان ، اساتید، باعث می گردد از حالت کنونی عبور کرده و کرج را به سمت شهری پویا و کارآمد و هوشمند هدایت کرد.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.