«علی زندی‌فر» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۸۵۰ کیلومتر از جاده های استان مرکزی در این مدت در راستای ایمن سازی راه‌های استان خط ‌کشی سرد شده  و نصب علایم افقی و خط نوشته‌ها  در آن‌ها صورت گرفته است.
وی ادامه داد: تهیه و نصب یک‌هزار و ۴۵۰ عدد علایم ایمنی راه‌ها از جمله اخطاری، انتظامی و مسیر نما، تهیه، نصب و بهسازی تابلوهای اطلاعاتی جاده‌ها با اولویت نقاط پر تصادف، راه‌ها آسیایی و گردشگری به میزان ۴۰۰ مترمربع و ایمن‌سازی سر گاردریل‌ها و تهیه و نصب ۱۷۰ مورد موانع صلب، دماغه‌ها و ناحیه انتقالی پل‌ها  از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در راستای ایمن‌سازی جاده‌های استان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: طراحی و اجرای روشنایی طولی نواحی یا گردنه‌های مه‌گیر با اولویت چراغ های LED از دیگر برنامه‌های این اداره کل برای افزایش ایمنی در جاده‌های استان بوده است.

زندی‌فر گفت: این طرح در راستای ایمن‌سازی جاده‌های استان مرکزی در تقاطع قیطانیه جاده ساوه- همدان و اراک - فرمهین اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: عملیات نگهداری، ارتقای عملکرد و حفظ سامانه روشنایی راه، چراغ‌های آذرخشی و چشمک‌زن نیز در این مدت در ۳۰۸ کیلومتر از جاده های اصلی استان مرکزی به صورت ۱۰۰ درصد اجرایی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار داشت: عملیات حفظ حریم راه، رفع تصرفات غیرمجاز در این مدت در ۱۵۰ نقطه از جاده‌های استان آغاز و تا کنون ۵۵ درصد این اقدامات اجرایی شده است.

زندی‌فر گفت: ۳۵ نقطه از نقاط رابط جاده‌ای ( دماغه‌ها) حادثه‌خیز استان مرکزی نیز امسال ایمن‌سازی شده است.

وی ادامه داد: این اقدامات کاهش چهار درصدی تصادفات فوتی و هفت درصدی کاهش آمار تلفات را در جاده‌های استان مرکزی به همراه داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.