«رضا مظاهری» روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: افزایش قیمت بلیط موزه‌ها بر اساس مصوبه هیات وزیران صورت گرفته چرا که در چهار سال اخیر افزایش نرخ ورودی موزه‌ها با توجه به تورم سالیانه رخ نداده بود.

وی اظهار داشت: قیمت بلیط ورودی ۹ موزه استان از ۲۰ هزار ریال به ۳۰ هزار ریال و همچنین موزه چهار فصل اراک نیز از ۲۵ هزار یال به ۴۰ هزار ریال افزایش یافته است.

مسئول موزه های اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: بازدیدکنندگان خارجی از موزه های استان نیز باید برای دیدن آثار تاریخی در موزه چهار فصل ۳۰۰ هزار ریال و در موزه شهرستان‌ها ۲۰۰ هزار یال پرداخت کنند.

مظاهری افزود: ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر نیمه نخست امسال از موزه‌های استان بازدید کردند که ۵۵ نفر آنان از کشورهای آمریکا، اتریش، فنلاند، بلژیک، چین و استرلیا بوده‌اند.

استان مرکزی در مرکز و قلب ایران زمین خاستگاه مشاهیر است و با بهره‌مندی از ۱۳ موزه دفاع مقدس، سلطان آباد، چهار فصل، تنوع زیستی و مفاخر در اراک و چهار سوق ساوه، موزه‌های مردم شناسی در شهرستان‌های خمین، محلات، فراهان، تفرش، نراق، آشتیان و کمیجان حرف‌های زیادی را از سبقه تاریخی ایران زمین و آرایه های فرهنگی و معنوی این دیار در خود دارد.

بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۷۳ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.