مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: در 9 ماهه نخست سال‌جاری گردشگران 10 کشور از موزه‌های استان بازدید داشتند.

به گزارش ایلنا، کریم حاجی زاده در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر تصریح کرد: تا پایان آذر ماه گردشگرانی از کشورهای آلمان، چین، فرانسه، آذربایجان، ترکیه، ایتالیا، آمریکا، استرالیا، اتریش و انگلیس از موزه های اردبیل بازدید داشتند.

وی با تاکید به اینکه بیشترین بازدید مربوط به گردشگران آلمانی است، ادامه داد: در مدت زمان ذکر شده چهار هزار و 865 بازدید کننده خارجی با بلیط و هزار و 23 نفر به صورت رایگان از موزه ها بازدید کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: بیشترین بازدید گردشگران خارجی از بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی اثر ثبت جهانی استان است.

به گفته  حاجی زاده علاوه بر این در 9 ماهه نخست سال 159 هزار و 987 بازدیدکننده داخلی با تهیه بلیط و 46 هزار و 436 نفر به صورت رایگان از موزه ها بازدید داشتند.

وی مجموع بازدید از موزه های استان را 212 هزار و 527 نفر برشمرد و افزود: بیشترین بازدید گردشگران خارجی در آبان ماه و بیشترین بازدید گردشگران داخلی در شهریور ماه به ثبت رسیده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اضافه کرد: در آبان ماه هزار و 18 گردشگر خارجی با تهیه بلیط و 164 نفر به صورت رایگان از موزه ها بازدید کردند که در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است.

حاجی زاده افزود: در بخش گردشگران داخلی که بیشتر از استان های تهران، البرز، مازندران و گیلان به اردبیل سفر کرده اند نیز بیشترین بازدید با 32 هزار و 393 نفر از طریق تهیه بلیط و هشت هزار و 300 نفر به صورت رایگان در شهریور ماه به ثبت رسیده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.