به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به برگزاری جشنواره انگور هزاوه از چهارشنبه ۲۴ مهرماه گفت :  بنای منسوب به خاندان  امیر کبیر  توسط اداره کل میراث فرهنگی مرمت شده  و آماده تبدیل شدن به موزه  امیر کبیر و مرکز مطالعات تاریخ معاصر استان است.

علیرضا ایزدی از  آماده بودن این مکان همزمان با برگزاری نهمین جشنواره انگور هزاوه برای بازدید گردشگران و علاقمندان خبر داد.  

 ایزدی گفت :   به سبب اینکه برگزاری این مراسم با ایام ماه صفر مصادف شده نام جشنواره به آئین شکرگزاری برداشت انگور روستای هزاوه تغییر داده شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره برای آشنایی گردشگران و علاقمندان با تنوع و خواص درمانی انگور  هزاوه  برگزار می‌شود، افزود :  آئین شکرگزاری برداشت انگور روستای هزاوه از چهارشنبه ۲۴ مهرماه به مدت یک هفته از ساعت ۹  الی ۲۱ ادامه دارد.
 
مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی تصریح کرد: این مراسم درقالب گردهمایی بیش از ۴۰ غرفه برای ارائه انگور و محصولات تولیدی از انگور برگزار و به منظور افزایش رونق اقتصادی در این عرصه سایر محصولات محلی نیز در کنار انگور و مشتقات آن در غرفه ها ارائه می شود.

گفتنی است طرح محتوایی موزه امیر کبیر در حال تهیه می باشد که پس  از تهیه و تایید توسط اداره کل موزه های کشور قابلیت اجرایی خواهد یافت.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1275529
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.