«حبیب فتحی» روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: با اختصاص این اعتبارات ۱۰۰ درصد بند خاکی راستگُردان و ۲۰ درصد حوزه آبخیز شهری شهرستان کمیجان مرمت و بازسازی شده است.

وی از اختصاص ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار برای مرمت و بازسازی بند خاکی چهرگان شهرستان کمیجان خبر داد و گفت: اجرای این طرح در مرحله انعقاد قرارداد قرار دارد.

وی یادآور شد: جاری شدن سیلاب در این شهرستان هفت میلیارد ریال به بند خاکی چهرگان و پخش سیلاب شهری این شهرستان خسارت وارد کرد که بازسازی و مرمت این سازه ها در دستور کار این اداره قرار دارد.

فتحی گفت: اجرای این طرح‌ها در حوزه‌های آبخیز شهرستان کمیجان ضمن افزایش ذخیره آب سفره‌های زیر زمینی و جلوگیری از فرسایش خاک، از احتمال بروز سیل و طغیان رودخانه‌ها و خرابی‌های ناشی از آن در مناطق مسکونی پیشگیری شده است.
وی ادامه داد: همچنین با اجرا و تکمیل طرح‌های آبخیرداری ضمن کاهش آثار خشکسالی،منابع آبی مناسبی برای کشاورزان و باغداران فراهم می شود.

شهرستان کمیجان از توابع استان مرکزی با جمعیت بیش از ۳۹ نفر در ۱۰۱ کیلومتری غرب اراک واقع شده است.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.