«عباس صالحی» روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: با اختصاص این اعتبارات به استان مرکزی یک هزار و ۱۰۰ هکتار طرح آبیاری نوین از ابتدای سال جاری تا کنون در اراضی کشاورزی استان انجام شده است.
وی ادامه داد: قرارداد اجرای انواع سامانه های آبیاری نوین در سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی منعقد شده است و در صورت تامین اعتبار و مناسب بودن شرایط جوی بهره‌برداری از آن‌ها تا پایان امسال آغاز می شود.
 مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: اجرای این طرح ها ۱۸ میلیون متر مکعب صرفه جویی در آب بخش کشاورزی استان به همراه دارد.
صالحی یادآور شد: ۱۶۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی با قابلیت اجرای سامانه آبیاری نوین در استان مرکزی وجود دارد که تا کنون ۶۷ هزار هکتار از این اراضی به انواع سامانه‌های آبیاری تحت فشار تجهیز شده اند.
وی ادامه داد: با بهره برداری طرح های در حال اجرای استان مرکزی در سال جاری، حدود ۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به این سامانه ها تجهیز می شوند.
 مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: اجرای سامانه آبیاری نوین چهار هزار و ۵۰۰ متر مکعب صرفه جویی آب در هر هکتار از اراضی کشاورزی استان را به همراه دارد.
وی با یادآوری افزایش بارش باران در بهار امسال و احتمال تدوام این بارش‌ها در سال آبی جاری خاطرنشان کرد: اختصاص اعتبار به قنوات استان برای افزایش آبدهی این سازه‌ها از ضرورت‌های این بخش است.

استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.