«آرش بهاروند» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شروع بارش‌های موثر در این استان از اوایل هفته جاری آغاز می‌شود که انتظار است تمهیدات لازم برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی و جمع‌آوری محصولات باغی صورت گیرد.

وی بیان کرد: وضعیت هوای استان مرکزی در هفته جاری برای همه مناطق این استان به صورت گاهی رگبار، رعد و برق یا بارش باران و احتمال افزایش موقتی سرعت وزش باد پیش‌بینی شده‌است.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: احتمال خسارت به محصولات زراعی و باغی وجود دارد و کشاورزان باید در برداشت محصولات بهاره مانند لوبیا، یونجه و ذرت اقدام کنند و محصولات باغی نیز هرچه سریعتر به انبارها و سردخانه‌های استاندارد منتقل شود و بارندگی‌های هفته جاری فرصت خوبی برای کاشت به موقع گندم و جو دیمی نیز است.

بهاروند تصریح کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، بارش‌های این استان از ۱۵ آذرماه تا اسفندماه کمتر از نرمال پیش‌بینی شده‌است اما در اسفندماه نیز بارش‌ها نرمال می‌شود.

وی گفت: دمای هوای استان مرکزی تا آبان‌ماه نیم تا یک و نیم درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد و در آذرماه و دی‌ماه تعدیل و به  وضعیت نرمال می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی اضافه کرد: تعداد روزهای آلاینده در ماه‌های آذر و دی در استان مرکزی به ویژه در شهرهای صنعتی از جمله اراک و ساوه افزایش می‌یابد.

بهاروند افزود: پیش‌بینی شده دمای هوای استان مرکزی از ۱۵ آبان‌ماه به زیر صفر درجه سانتیگراد برسد.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.