«بهروز اکرمی» روز چهارشنبه در دوازدهمین نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلازمت زنان و خانواده استانداری مرکزی افزود: آگاهی جامعه از بیماری ایدز و مراقبت رفتاری موضوعی است که باید در تمامی لایه‌های جامعه به آن پرداخته شود.

وی اظهار داشت: خودسانسوری چاره حل معضل و مهار ایدز نیست بلکه همگان باید از راه‌های خطر آلودگی آگاه باشند و در روند پیشگیری و مهار این بیماری مشارکت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: به‌دلیل کامل نبودن نظام غربالگری بخش مهمی از افراد آلوده در جامعه شناسایی نشده‌اندو باید با راهکار فرهنگی و علمی روز به روز در این حوزه قویتر عمل کرد.

وی اظهار داشت: اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت دانش‌آموزی باید از این فرصت برای توسعه خودمراقبتی، فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی استفاده کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی و آموزش مستمر در خصوص ایدز  باید در دستور کار مسئولان متولی بهداشتی و اجتماعی استان قرار گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یک‌هزار و ۲۲۰ پرونده امسال با موضوع ایدز در استان تشکیل شده که ۴۰۰ پرونده فعال و ۹۵۳ تست ایدز از افراد انجام گرفته است.

«جواد نظری» افزود: انجام تست ابتلا به ایدز در مادران باردار استان از ۲ سال گذشته آغاز شده که تاکنون در این بخش مورد مثبتی گزارش نشده است.

وی اظهار داشت: در سال‌های قبل بیشترین راه شیوع  ایدز در استان استفاده از سرنگ مشترک در معتادان بود اما اکنون شیوه انتقال سویه خود را متوجه راه جنسی کرده است.

وی تاکید کرد: مراکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی استان بیشترین آمار شناسایی شده به این بیماری را در استان را گزارش کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه گفت: هزینه سالانه  تامین یک وعده غذا گرم در مرکز دی ای سی زنان استان ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است که اعتبار امسال در این راستا فقط ۵۰۰ میلیون بوده و در این مهم مجموعه دانشگاه را با مشکل جدی مواجه کرده که خواستار همکاری دستگاه‌ های اجرایی در این حوزه هستیم.

۱۶ واحد بیمارستانی استان مرکزی با مدیریت دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و سه بیمارستان خصوصی در اراک و ساوه ارایه خدمت دارند.
۶۹۸ پزشک عمومی، ۴۸۵ پزشک متخصص و فوق تخصص و یک هزار و ۷۲۶ کارشناس رشته‌های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.
۲۳۲ پزشک استان مرکزی در قالب دندانپزشک مطب دار و شاغل در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های غیردولتی فعالیت دارند.

۶۹۹۱/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.