به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» عصر سه شنبه در نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در استانداری این استان افزود: ۲ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال از این تسهیلات با نرخ چهار درصد و یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات مقاوم سازی جذب شده است.
وی ادامه داد: ۷۰۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات بلاعوض، ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار زیر ساختی و حدود ۳۷ هزار تن سیمان رایگان برای بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی استان مرکزی که در نتیجه سیلاب بهار امسال تخریب شدند جذب و در اختیار افراد قرار گرفت.
استاندار مرکزی با بیان اینکه جذب این اعتبارات بیش از ۱۳ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد کرده است، گفت: عملیات ساخت و مقاوم سازی تمامی واحدهای مسکونی آسیب دیده آغاز و از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
آقازاده بیان کرد: همکاری و هماهنگی برون دستگاهی و اجرای به هنگام مصوبات نشست های اقتصاد مقاومتی استان مرکزی شرایط تولید و واحدهای صنعتی استان مطلوب ارزیابی می شود به طوری که نرخ بیکاری استان از ۸ هشت و چهار دهم فصل بهار به هشت و سه دهم درصد در تابستان رسید.
وی اظهار داشت: همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات و دستگاه های اجرایی در تامین زیرساخت های مورد نیاز، در ۶ ماه نخست امسال و سال گذشته شرایط مطلوبی را برای تولید هم در بخش کشاورزی و هم در بخش صنعت رقم زده و پیش بینی می شود در نیمه دوم امسال و سال آینده جهش قابل توجهی در رونق تولید و ایجاد فرصت های شغلی در استان اتفاق بیفتد.
استاندار مرکزی گفت: این استان در انسداد چاه های غیر مجاز عملکرد رضایت بخشی ندارد و فرمانداران به خصوص در شهرهای اراک، ساوه، زرندیه، خمین و شازند باید برنامه ریزی مدونی در تحقق سهمیه استان در این مهم تدوین کنند.
آقازاده تاکید کرد: تعدادی از شهرک های صنعتی استان با کمبود انرژی برق روبرو هستند برای حل این مشکل باید بیش از ۱۰۰ مگاوات برق در استان تامین شود که این مهم بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که از عهده استان خارج است، بنابراین باید کار گروه تخصصی به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تشکیل و تا ۲ ماه آینده راهکار مناسب برا حل این مشکل ارائه شود.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند. 

۳۰۱۷/۳۰۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.