معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: هماهنگی لازم بین فرمانداران و دستگاه های اجرایی استان وجود دارد و وضعیت استان در ۲۴ ساعت آینده مناسب است.

مهدی زندیه وکیلی در گفت وگو با ایلنا اظهار داشت: با شدت گرفتن بارندگی ها در استان، شورای مدیریت بحران به‌طور لحظه ای وضعیت شهرستانها، روستاها، سدها و رودخانه ها را رصد می‌کند و هماهنگی کاملی بین دستگاه های اجرایی و شهرداری ها وجود دارد ضمن اینکه تمامی فرمانداران بصورت ویدئو کنفرانس گزارشی از تهدیدات، تمهیدات و موقعیت‌های خطر آفرین را در شورای مدیریت بحران ارائه می‌کنند و شهرداران هر ۳۳ شهرستان نیز ستاد مدیریت بحران شهری را تشکیل داده اند که گزار‌ش‌های آن در جلسات مدیریت بحران استان ارائه می شود.

جانشین استاندار در شورای مدیریت بحران استان افزود: امروز طی سه جلسه که در ساعات ۱۱صبح، ۶ عصر و ۱۲ شب تشکیل شد؛ وضعیت سدها و مسیل ها شهرستانها به تفکیک بررسی شد. امکانات و ماشین آلات شهرستان‌ها تجمیع شد؛ هماهنگی‌های لازم برای اختیارات فرمانداران در ارتباط با توزیع ماشین آلات صورت پذیرفت؛ گزارشی از مشکلاتی که در برخی از شهرستانها درخصوص مسیل‌ها و خسارت به دام ها ایجاد شده بود، ارائه و راهکارهای لازم مطرح شد و  نیازهای دستگاه های خدمات رسان اعم از شرکتهای برق و گاز نیز بررسی و تمهیدات لازم صورت گرفته است.

مهدی زندیه وکیلی افزود: هماهنگی لازم بین فرمانداران و دستگاه های اجرایی استان وجود دارد و وضعیت استان در ۲۴ ساعت آینده مناسب است. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی عنوان کرد: در منطقه کرهرود اراک به منظور جلوگیری از حادثه تعدادی از واحدهای مسکونی نزدیک به ۱۰ واحد تخلیه شد. 

زندیه وکیلی افزود: بیشترین میزان بارندگی ما در شهرهای جنوبی و غربی استان است شامل اراک، خنداب، کمیجان و خمین همچنین در شهرستان ساوه نیز بخش خرقان و غرق آباد بارندگی بیشتری را تجربه کردند. 

معاون استاندار گفت: تمامی سدهای استان به غیر از سد الغدیر ساوه و سد پانزده خرداد دلیجان سر ریز کردند که این دو سد ظرفیت مخزن بالایی دارند و برای بارش های بیشتر همچنان ظرفیت دارند؛ سر ریز سدها در مسیل ها هستند که مسیل ها هم پاکسازی شدند و جای نگرانی نیست.

زندیه وکیلی افزود: از کلیه هم استانی های عزیز درخواست داریم که فردا که اوج بارشهای استان است از اتراق کنار پل ها، سدها و رودخانه ها پرهیز کنند. 

وی اظهار کرد: اماکن ورزشی و مذهبی، خوابگاه های دانشجویی و مدارس در صورت اضطرار برای اسکان آمادگی کامل دارند اما در شرایط فعلی هیچ خطری استان را تهدید نمی کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.