به گزارش ایرنا، «مهدی زندیه‌وکیلی» روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح هادی روستای مزرعه‌کیشان از توابع بخش زالیان شهرستان شازند، افزود: مدیریت کارآمد و کارشناسی شده روستایی  علاوه بر رفع نیازهای روستاییان و ایجاد اشتغال برای جوانان، کمک بزرگی به توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای ماندگاری جوانان در روستاها و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها و حتی ایجاد زمینه مهاجرت معکوس به روستاها اولویت کاری دولت تدبیر و امید است که در ۶ سال اخیر در این خصوص موفقیت‌های چشمگیری حاصل شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: روستاها کانون مولد جامعه هستند و مسئولان باید با شناخت ظرفیت‌های روستایی، راهبردهای موثری داشته باشند تا بسترهای درآمدزا و جذابیت لازم برای حضور جمعیت در روستاها ایجاد شود.

زندیه‌وکیلی اظهار داشت: استان مرکزی در بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیلاب بهاره امسال در مناطق روستایی در کشور پیشتاز بوده و بخش عمده‌ای از این واحدهای مسکونی با پیشرفت‌های فیزیکی بالا در حال تکمیل است.

وی ضافه کرد: اداره کل بنیاد مسکن امام خمینی(ره) استان مرکزی اعتبارات چشمگیری در زمینه نوسازی و بهسازی خانه‌های روستایی جذب کرده و انتظار می رود روستائیان با استفاده از این امکان ویژه نسبت به نوسازی منازل خود اقدام کنند تا در صورت بروز حوادث غیرمترقبه کمترین خسارت‌ جانی و مالی برجا بماند. 

مدیرکل بنیادمسکن امام خمینی(ره) استان مرکزی نیز گفت: اجرای طرح‌های هادی روستایی از وظایف اصلی این نهاد انقلابی است و اکنون در بیش از ۴۹۰روستای استان طرح هادی کلید خورده و این طرح ها در ۱۷۰ روستا نیز به بهره‌برداری رسیده است.

«محمدرضا رضافرح» افزود: اجرای طرح‌ هادی و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز روستایی از عوامل مهم در مهاجرت معکوس و توزان جمعیتی است که این مهم در دستور کار اداره کل بنیاد مسکن استان مرکزی قرار دارد.

وی اظهار داشت:بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات امسال با نرخ بهره پنج درصد و ۱۰۰ میلیارد ریال نیز به صورت بلاعوض برای بازسازی و مقاوم سازی منازل روستایی از سوی اداره کل بنیاد مسکن استان مرکزی جذب شده که در صورت استقبال روستائیان از این تسهیلات می توان بخش عمده‌ای از منازل روستایی را نوسازی کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن امام خمینی(ره) استان مرکزی بیان کرد: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی این استان در سیلاب بهاره امسال تخریب شد که بیش از ۲ هزار ۵۶۰ میلیارد ریال تسهیلات و ۷۰۰ میلیارد ریال به صورت بلاعوض برای بازسازی این منازل جذب و در اختیار روستائیان قرار گرفت.

رضا فرح اضافه کرد: هشت تن سیمان در قالب ۱۶۰ کیسه هدیه مقام معظم رهبری به روستائیان آسیب دیده سیل است که پس از دریافت پروانه ساخت  به‌صورت رایگان به افراد تحویل می‌شود. 

مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی ادامه داد: بیش از چهار هزار میلیارد ریال اعتبارات چهار و پنج درصدی و ۷۰۰ میلیارد ریال به صورت بلاعوض امسال در حال جذب برای طرح های روستایی استان است.

رضافرح در خصوص اجرای طرح هادی روستای مزرعه کیشان نیز گفت: مرحله نخست این طرح شامل سنگ‌فرش معابر، جدول‌گذاری و نمای ساختمان ها با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال به بهره برداری می‌رسد.

بیش از ۸۱۱ روستای بالای ۲۰ خانوار سکنه در استان مرکزی وجود دارد.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.