«سجاد قاسمی» روز یکشنبه به مناسبت روز دامپزشکی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۳۳ هزار و  و ۲۷۰ کیلوگرم از این فرآورده‌های غیربهداشتی از سوی مسئول فنی بخش خصوصی در کشتارگاه طیور، یک‌هزار و ۵۲۳ کیلوگرم از سوی بخش دولتی در مراکز عرضه  و بقیه توسط مسئول فنی بخش خصوصی در کشتارگاه دام شناسایی و از چرخه مصرف خارج شده است.

وی اظهار داشت: کنترل و نظارت بهداشتی فرآورده‌های خام دامی در تمامی فرآیند تولید،  حمل و نقل و عرضه در دستور کار قرار دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی دلیجان خاطرنشان کرد: نظارت مستمر بر روی مراکز عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی و طیور انجام می شود و بازرسی دوره ای از ۲ شرکت قطعه‌بندی و بسته‌بندی مرغ، یک کشتارگاه طیور و ۲ کشتارگاه دام صورت می‌گیرد.

قاسمی افزود: بازرسان این شبکه امسال یک‌هزار و ۲۸۲ بازدید از مراکز تهیه و فروش موادخام دامی و غذایی دلیجان انجام دادند که در پی آن ۶ پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی بیان کرد: کشتار ۱۰ هزار قطعه مرغ به صورت روزانه در کشتارگاه صنعتی طیور دلیجان انجام شده و پس از بسته‌بندی مناسب روانه بازار داخلی و خارجی می‌شود.

قاسمی افزود: کشتارگاه دلیجان بخشی از نیاز سایر نقاط استان مرکزی و استان های همجوار را به گوشت مرغ تامین می‌کند.

دلیجان از توابع استان مرکزی دارای ۲ مجموعه سردخانه، ۳۰ قصابی، ۴۰ عامل مرغ فروشی، ۲کشتارگاه دام و یک  کشتارگاه طیور، سه مرکز عرضه تخم مرغ و ۲ مرکز قطعه‌بندی و بسته‌بندی مرغ است.

/۶۰۱۳/۷۲۷۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.