سید«علی آقازاده» روز شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: همکاری هدفمند و مشارکت برنامه‌محور دستگاه‌های متولی در مبارزه با موادمخدر منجر به نتیجه مطلوب می‌شود.
 وی اظهار داشت : قاچاق موادمخدر در افق ۱۰ سال قابل ریشه‌کنی نیست و راهبردهای پیشگیری و مقابله‌ای برای این مهم نیازمند مشارکت مردم در کنار دستگاه‌های متولی است.

استاندار مرکزی گفت: بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها می‌تواند در کنار سایر نهادهای متولی در مقابله با اعتیاد موثر باشد.

آقازاده افزود: ایران اسلامی در قاچاق مبارزه با موادمخدر شهدای زیادی را تقدیم کرده و هزینه‌های بالایی را متحمل شده و در این موضوع همواره در جهان پرچمدار بوده است. 

وی اظهار داشت: لازم است در نشست آتی وضعیت معتادان متجاهر استان به‌ویژه اراک مشخص و تدابیر لازم برای جمع آوری و ترک آنان اعمال شود.

استاندار مرکزی گفت: شهرداری اراک ساختمانی را با عنوان توسعه محله در باغ خلج و همچنین مکان دیگری در پارک آزادی اراک در اختیار انجمن معتادان گمنام در راستای مقابله، پیشگیری و درمان معتادان قرار داده است.

آقازاده افزود: کشت برخی محصولات کشاورزی که کاربرد مخدر دارند باید با مجوز دستگاه قضایی، امنیتی و نیروی انتظامی با هماهنگی جهاد کشاورزی استان صورت بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: با استفاده از ابزارهای قدیمی نمی‌توان با موادمخدر مقابله و مبارزه کرد بلکه باید برای این مقوله اتاق فکر تشکیل شود.

«بهروز اکرمی» افزود: اعتیاد معضل اجتماعی  چندوجهی است و بایدراهبردهای مقابله را نیز گسترده و همه‌جانبه‌نگر دید.

وی اظهار داشت: برای مقابله با این بلای خانمان‌سوز باید بین دستگاه‌های متولی هماهنگی و همکاری جدی وجود داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: نبود فضای و امکانات تفریحی باعث می‌شود جوانان به سمت موادمخدر گرایش پیدا کنند.

اکرمی افزود: نبود ابزار روزآمد و نوین در مبارزه با مواد مخدر و جذب جوانان به فعالیت‌های اجتماعی باعث می‌شود تا در مبارزه کندی ایجاد شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت:  درصورتی که زمینه نشاط اجتماعی، آموزش و اشتغال برای جوانان فراهم نشود این قشر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند و به موادمخدر گرایش پیدا می کنند.
 اکرمی افزود: مناطق حاشیه شهر و سکونت‌گاه های غیررسمی بیشتر در معرض آسیب‌ها و گرایش به موادمخدر قرار دارند که باید اقدامات مقابله‌ای در این محله‌ها در اولویت باشد.

وی اظهار داشت: درصورتی که برنامه خلاقانه در قاچاق موادمخدر وجود نداشته باشد سن اعتیاد پایین‌تر می‌آید.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی نیز گفت : ایمن سازی و پاکسازی اطراف محیط‌های آموزشی در دستور کار این شورا قرار دارد.

«احمد ملک‌حسینی» افزود : کشفیات، دستگیری معتادان و  قاپاقچیان مواد مخدر نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد در استان افزایش داشته است.

وی اظهار داشت:  ساماندهی معتادان متجاهر باید به‌صورت جدی دنبال شود و  با توزیع کنندگان مواد مخدر برخورد اساسی صورت گیرد.

از یک میلیون ۴۲۱ هزار نفر جمعیت استان مرکزی ۳۲۹ هزار نفر در روستاها ساکن هستند.

۶۹۹۱/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.