به گزارش ایرنا، آیت‌الله «قربان‌علی دری نجف‌آبادی» در خطبه‌های نماز جمعه اراک، افزود: ملت ایران باید با کار و تلاش مضاعف در مسیر آبادانی میهن اسلامی گام برداشته و قاطعانه پاسخ پیمان شکنی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها را بدهد.
وی ادامه داد: سفر اخیر رئیس‌جمهوری به نیویورک و دفاع از حریم اسلام و انقلاب اسلامی اقدامی شایسته و قابل تقدیر بود چرا که عزت و صلابت ملت ایران در این سفر حفظ شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: عضویت ایران در کشورهای اورآسیا نیز یک موفقیت چشمگیر است که می‌تواند در مسایل اقتصادی و اجتماعی کشور نقش سازنده داشته باشد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی در خصوص حوادث اخیر عراق نیز گفت: ایران هیچ هدفی به غیر از خدمت در کشور عراق ندارد و مردم و جوانان این کشور باید نسبت به توطئه‌های دشمنان اسلام و تشیع هوشیار باشند.
وی ادامه داد:  در آستانه اربعین حسینی و جریان معنوی پیاده‌روی، دشمنان با توطئه‌پراکنی و نقشه‌های شوم درصدد ضربه زدن به این همایش بزرگ اهل بیت هستند و ملت عراق نباید فریب تبلیغات دروغ دشمنان را بخورند و ابزار دست فریبکاران شوند.
خطیب جمعه اراک با تبریک فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی نیز گفت: ملت ایران اسلامی نیروی انتظامی را امین خود می‌داند که این مهم ارزش فعالیت کارکنان این نیروی انقلابی را در جامعه دو چندان می‌کند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: کارکنان نیروی انتظامی باید به پاس قدردانی از اعتماد ملت، خدمتگذاری بی‌منت و صادقانه در راستای برقراری نظام و امنیت اجتماعی را سرلوحه امور خود قرار دهند. 
وی بیان کرد: نیروی انتظامی وظیفه دارد با همکاری دستگاه قضایی و امنیتی نسبت به شناسایی و انهدام جریان‌های شرارت‌بار، مفاسد اقتصادی و جرایم سنگین با کار اطلاعاتی دقیق اقدام کند. 
امام جمعه اراک خاطرنشان اظهار داشت: اکنون که مبارزه با انواع مفاسد به‌خصوص اقتصادی مهمترین برنامه قوه قضائیه است، نیروی انتظامی نیز وظیفه دارد با تمام ظرفیت  در این مسیر حرکت کرده تا در آینده نزدیک کشور از وجود مفسدان پاک شود.
آیت‌الله دری‌ نجف‌آبادی با اشاره به برگزاری کنگره ملی نقش امام(ره) در جنگ تحمیلی و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان گفت: تداوم کار این کنگره و بررسی انگیزه شهدا امری ضروری است.
وی ادامه داد: باید قدرشناس کارکرد انقلاب اسلامی بود و برایتحقق اهداف گام دوم با آمادگی کامل در صحنه بوده افتخارافرینی کرد.
امام جمعه اراک ضمن قدردانی از زحمات برگزار کننده کنگره نیز گفت: در راستای برگزاری کنگره ۲۱جلد بانک اطلاعاتی شهدای استان تهیه شده که باید در اختیار آحاد جامعه قرار گرفته تا سیره شهدا و امام راحل و اهداف والای انقلاب اسلامی به خوبی در جامعه تبیین شود.

نماز عبادی سیاسی جمعه در ۳۳ نقطه استان مرکزی اقامه می شود. 

/۶۰۱۳/۳۰۱۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.