«قنبر موسی نژاد» روز سه شنبه همزمان با روز جهانی سالمند در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این جمعیت سالمند ۶ درصد از مجموع مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی را شامل می شود.

وی افزود: ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر از سالمندان استان مرد و ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر از سالمندان تحت پوشش این نهاد حمایتی زن هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: ۱۷ هزار و ۷۰۰ نفر از جمعیت سالمند زیر پوشش این نهاد حمایتی در روستاها و ۱۰ هزار سالمند نیز در شهرهای استان مرکزی ساکن هستند.

موسی نژاد افزود: ۳۴۵ میلیارد ریال در نیمه نخست امسال به سالمندان زیر پوشش در قالب معیشت، هزینه مسکن و تحصیل کمک شده است.

وی اظهار داشت: ۲۱ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال نیز در قالب پرداخت تسهیلات اشتغال به سالمندان استان مرکزی کمک شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: ۲ هزار و ۲۷۰ سالمند این نهاد حمایتی، نیازمند خدمات ویژه هستند که هفت میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال در قالب بسته بهداشتی به آنان کمک بلاعوض شده است.

موسی نژاد افزود: اعزام ۳۰ نفر از سالمندان استان به زیارت مشهد مقدس، برگزاری همایش ویژه سالمندان در شهرستان های اراک، خمین، شازند و ساوه و پایش سلامت سالمندان از جمله برنامه هایی است که در هفته سالمند در استان ارایه می شود.

۸۱ هزار و ۸۱۶ نفر در قالب ۴۴ هزار و ۸۲۴ خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان مرکزی بهره مند هستند.

۶۹۹۱/۳۰۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.