«داوید بل»  بنیانگذار پارکور در فرانسه، می‌گوید: «جنبه فیزیکی این ورزش، غلبه‌کردن بر تمام موانع پیشرو است؛  درست مانند اینکه در شرایط اضطراری گیر کرده باشید و پارکور فقط صرف حرکات نیست بلکه مجموعه‌ای هدفمند و دارای فلسفه خاص محسوب می‌شود».

با اینکه حدود هفت سال از ورود این ورزش به ایران می گذرد و چالش‌هایی بر سر به رسمیت شناختن آن به عنوان یکی از شاخه های ورزشی میان فدراسیون و انجمن‌های ورزشی شکل گرفت اما از سال گذشته این رشته ورزشی به صورت رسمی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های فدراسیون ژیمناستیک کشور شناخته شد.

در شهرستانهای ساوه و زرندیه نیز مدتی است که نوجوانان و جوانان به این ورزش علاقمند شده‌اند و گاه در بوستان‌های شهر تمرینات خود را در انظار عمومی انجام می دهند که تحسین همگان را در پی دارد.

رئیس هیات ژیمناستیک شهرستان‌های ساوه و زرندیه در این رابطه به خبرنگار ایرنا، ‌ گفت: در شهرستان ساوه ۲ گروه و در زرندیه هم یک گروه اصلی در زمینه ورزش پارکور فعالیت  دارند ...

مسعود ساکی افزود: این ورزش در عین حال که بسیار خطرناک است اما دارای هیجان و جذابیت‌های خاصی است و جوانان و نوجوانان در ساوه و زرندیه نسبت به آن رغبت بالایی نشان می دهند.

وی گفت: ارتقای امنیت و فراهم نمودن تجهیزاتی مانند باکس و تشک ایمنی برای ورزشکاران فعال پارکور بسیار ضروری است.

به گفته ساکی در ساوه و زرندیه اکنون بیش از ۱۰۰ ورزشکار پارکورکار که دارای بیمه ورزشی هستند شناسایی و ساماندهی شده‌اند که در باشگاه هلال احمر فعالیت می‌کنند.

وی افزود: البته شماری از نوجوانان و جوانان هم به صورت آزاد در این رشته ورزشی فعالیت می‌کنند که چون بیمه نیستند، ‌ ارتباطی با هیات ژیمناستیک ندارند و از آمار دقیق آنها اطلاعی در دست نیست.

وی گفت: افرادی که در ساوه و زرندیه به ورزش پارکور مشغول هستند اغلب بین سنین ۱۰ تا ۱۸ سال قرار دارند و در هفته آینده نیز جلسه ای برای ساماندهی هرچه بیشتر این ورزشکاران برگزار خواهیم کرد.

ساکی افزود: در شرایط کنونی فقط پسران در ساوه و زرندیه به ورزش پارکور مشغول هستند اما در حوزه بانوان چون مربی دارای مدرک حرفه ای نداریم، هنوز اقدامی نشده اما آماده هستیم که اگر از میان بانوان کسی بخواهد مدرک مربیگری این رشته ورزشی را کسب کند، ‌ او را به کلاس‌هایی که در سطح کشور برگزار خواهد شد، ‌ معرفی کنیم.

رئیس هیات ژیمناستیک ساوه و زرندیه گفت:‌ مسابقات ورزش پارکور در سطح استانی و کشوری برگزار می‌شود و سال گذشته یکی از ورزشکاران ساوجی به مسابقات اعزام شد.

شهرستان ساوه دارای ۷۲ باشگاه و ۳۷ هیات ورزشی است.

۶۵۳۹*۶۰۱۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.