به گزارش ایرنا، سید«علی آقازاده» روز سه شنبه در نشست با مدیران و کارکنان شرکت صنایع لبنی کالبر در اراک افزود: ارتباط بین تولیدکنندگان شیرخام و دامداران با صنایع لبنی با اجبار و دستور امکان پذیر نبوده و این ارتباط با افزایش اعتماد و به صورت طبیعی بین این واحدها ایجاد می شود.

وی ادامه داد: واحدهای تولیدکننده شیرخام و لبنی مکمل یکدیگر بوده و افزایش تولید، اشتغال، درآمد اقتصادی و رونق تولید در آنها به مشارکت مستمر ۲ طرفه نیاز دارد.

استاندار مرکزی با یادآوری آغاز عملیات اجرایی واحد تولید شیر خشک از ۲ سال گذشته در کارخانه کالبر اراک افزود: ۵۰۰ میلیارد ریال تاکنون در این کارخانه هزینه شده و فعالیت این شرکت ۷۰۰ اشتغال مستقیم در استان به همراه داشته است.

آقازاده افزود: کمبود شیر مورد نیاز تولید از جمله مهمترین مشکلات کارخانه کالبر اراک بوده و تامین این محصول در استان در دستور کار استانداری مرکزی قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: افزایش مشارکت واحدهای تولید شیرخام با صنایع تبدیلی از جمله مهمترین راهکارهای حفظ اشتغال و درآمدزایی این واحدها در استان است.

«سعید فرخی» افزود: فعالیت واحدهای لبنی، ایجاد ارزش افزوده در فرآورده های خام دامی در استان مرکزی را به همراه داشته و بروز مشکل برای این واحدها به معنای کاهش درآمد دامداری ها است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۳۳۰ هزار تن شیر سالانه در این استان تولید می شود که با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال جاری به ۲ برابر افزایش می یابد.

«مجید آنجفی» افزود: ۹۰۰ تن شیر به صورت روزانه در استان مرکزی تولید می شود که ۴۱۰ تن این محصول توسط واحدهای نیمه صنعتی و سنتی و بقیه توسط واحدهای صنعتی استان تولید می شود.

وی ادامه داد: ۵۵ درصد تولید روزانه شیر استان مرکزی توسط واحدهای صنعتی و بقیه توسط واحدهای نیمه صنعتی و سنتی تولید می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۲۳۵ تن از مجموع شیر تولیدی واحدهای صنعتی استان مرکزی به استان مصرف و ۲۴۵ تن به خارج از استان ارسال می شود.

آنجفی ظرفیت اسمی کارخانه های لبنی استان مرکزی را ۵۵۰ هزار تن در سال عنوان کرد و افزود: این واحدها سالانه ۲۹۵ هزار تن شیر دریافت کرده و به سایر محصولات لبنی تبدیل می کنند.

مدیرعامل واحد لبنیات کالبر نیز در این نشست گفت: پنج هزار سهامدار در این شرکت وجود داشته و سهام شرکت در تمامی سایت های بورس معامله می شود.

«لطف الله نایب زاده» افزود: خط تولید خامه ۱۳۰ گرمی و ۱۷۰ گرمی پنیر خامه ای در مدت ۲ سال گذشته با وجود تمامی مشکلات اقتصادی در کارخانه لبنیات کالبر راه اندازی شده و عملیات اجرایی تولید شیر خشک نیز در این واحد آغاز شده است.

وی، تامین شیر خام را از جمله مهمترین مشکلات کارخانه لبنی کالبر دانست و گفت: ظرفیت اسمی این کارخانه اکنون ۱۶۰ تن است که اکنون حدود ۷۰ تن شیر دریافت می کند.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.

۱۹۵۵/۳۰۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.